|
|||
|
|||
seat24
Nu är jag riktigt orolig, idag på eftermiddagen bokade min svenska vännina här i Grekland en resa med seat24 på nätet.
Hon ska ta med min dotter till Sverige 1 vecka den 7 februari och de åker med Czec Airlines. När hon betalat med VISA kreditkort skulle ett mail skickas direkt till min mailadress med bokningsbekräftelse som gäller som biljett. Detta var 3 timmar sedan, fortfarande har inget mail kommit Har någon annan varit med om detta... Går ju inte heller att ringa då Seat24 öppnar igen på måndag. Det blir en lång helg, och tänk om de inte hittar bokningen, för pengarna har ju redan dragits Monica |
|
||||
|
||||
Sv: seat24
Hej!
Vi bokade en resa med Air Berlin en gång, och fick aldrig något färdbevis på mejlen. Dit gick det att ringa sent på kvällen i varje fall, så prova ringa direkt till flygbolaget! Bea |
|
||||
|
||||
Jag är nog ganska säker på att Seat24 är ett så pass seriöst företag så att det inte ska vara något större problem. Det kan ju faktiskt vara så att det ligger en mailkö nånstans eller att en människa på Seat24 eller flygbolaget måste klicka på OK innan bekräftelsen går iväg.Det verkar finnas en hel del företag som inte har räknat med att folk vill göra affärer utanför kontorstid.
Mvh Janérik (som aldrig använt Seat24) |
|
||||
|
||||
Kanske självklart, men det kan ju också vara så att ni skrivit fel mailadress. Har ni kollat riktigt noga?!
Sven |
|
||||
|
||||
Hej! Jag har bokat biljett hos seat24 och det var inga problem. Minns dock inte hur lång tid det tog innan vi fick nån bekräftelse. Du kan väl meddela hur det går
Helena |
|
|||
|
|||
Tack för olika tips och visat intresse, vänninan ringde i morse till sin bank och inga pengar hade dragits på hennes VISA kort, Puhhh
Jag ringde sedan upp till Seat24 och där kunde de se att en bokning hade påbörjats men kunde inte slutföras eftersom ett utländskt VISA kort inte kunde användas. Väldigt underligt tycker jag, VISA och Mastercard ska väl gälla världen runt, vilket jag oxå påpekade till säljaren. Hennes förklaring var att de kan inte kontrollera att kortet stämmer. Men hur kan man då beställa tex med Apollo, Sterling, SAS och andra flygbolag som jag bokat med vårat grekiska Mastercard kort. Fattar tipota Men ialla fulla fall så bokade vi med Swiss, mycket bättre tider med flyget och dessutom billigare. Där fick ni Seat24 för erat stora kundintresse. |
|
||||
|
||||
Det hela låter jättemärkligt, som en dålig bortförklaring!?!
Skönt att det inte hade dragits några pengar iallafall, så att det hade blivit ännu mera strul att reda ut. Och vad bra att ni hittade en annan bättre och dessutom billigare resa Helena |
|
|||
|
|||
Citat:
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|