Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-23, 17:37
monica monica är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard seat24

Nu är jag riktigt orolig, idag på eftermiddagen bokade min svenska vännina här i Grekland en resa med seat24 på nätet.

Hon ska ta med min dotter till Sverige 1 vecka den 7 februari och de åker med Czec Airlines.

När hon betalat med VISA kreditkort skulle ett mail skickas direkt till min mailadress med bokningsbekräftelse som gäller som biljett.

Detta var 3 timmar sedan, fortfarande har inget mail kommit
Har någon annan varit med om detta...

Går ju inte heller att ringa då Seat24 öppnar igen på måndag.

Det blir en lång helg, och tänk om de inte hittar bokningen, för pengarna har ju redan dragits

Monica
Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 17:45
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: seat24

Hej!
Vi bokade en resa med Air Berlin en gång, och fick aldrig något färdbevis på mejlen. Dit gick det att ringa sent på kvällen i varje fall, så prova ringa direkt till flygbolaget!

Bea
Svara med citat
Gammal 2009-01-23, 23:42
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Jag är nog ganska säker på att Seat24 är ett så pass seriöst företag så att det inte ska vara något större problem. Det kan ju faktiskt vara så att det ligger en mailkö nånstans eller att en människa på Seat24 eller flygbolaget måste klicka på OK innan bekräftelsen går iväg.Det verkar finnas en hel del företag som inte har räknat med att folk vill göra affärer utanför kontorstid.

Mvh Janérik (som aldrig använt Seat24)
Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 12:54
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Kanske självklart, men det kan ju också vara så att ni skrivit fel mailadress. Har ni kollat riktigt noga?!

Sven
Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 13:56
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Hej! Jag har bokat biljett hos seat24 och det var inga problem. Minns dock inte hur lång tid det tog innan vi fick nån bekräftelse. Du kan väl meddela hur det går

Helena
Svara med citat
Gammal 2009-01-26, 20:24
monica monica är inte uppkopplad

Tack för olika tips och visat intresse, vänninan ringde i morse till sin bank och inga pengar hade dragits på hennes VISA kort, Puhhh

Jag ringde sedan upp till Seat24 och där kunde de se att en bokning hade påbörjats men kunde inte slutföras eftersom ett utländskt VISA kort inte kunde användas.

Väldigt underligt tycker jag, VISA och Mastercard ska väl gälla världen runt, vilket jag oxå påpekade till säljaren. Hennes förklaring var att de kan inte kontrollera att kortet stämmer.

Men hur kan man då beställa tex med Apollo, Sterling, SAS och andra flygbolag som jag bokat med vårat grekiska Mastercard kort. Fattar tipota

Men ialla fulla fall så bokade vi med Swiss, mycket bättre tider med flyget och dessutom billigare. Där fick ni Seat24 för erat stora kundintresse.
Svara med citat
Gammal 2009-01-26, 22:51
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Det hela låter jättemärkligt, som en dålig bortförklaring!?!

Skönt att det inte hade dragits några pengar iallafall, så att det hade blivit ännu mera strul att reda ut.

Och vad bra att ni hittade en annan bättre och dessutom billigare resa

Helena
Svara med citat
Gammal 2009-01-27, 19:13
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av monica Visa inlägg
...ett utländskt VISA kort inte kunde användas.

Väldigt underligt tycker jag, VISA och Mastercard ska väl gälla världen runt, vilket jag oxå påpekade till säljaren. Hennes förklaring var att de kan inte kontrollera att kortet stämmer.

Men hur kan man då beställa tex med Apollo, Sterling, SAS och andra flygbolag som jag bokat med vårat grekiska Mastercard kort. Fattar tipota
Hennes förklaring är faktiskt korrekt! Jag har själv ett utländskt VISA och råkade ut för detta senast för ett halvår sedan hos EXPERT. Det säljande företaget måste ha avtal med den bank som ställt ut kortet för att kunna kontrollera det hos "VISA-centralen" att det stämmer. Jag hade även problem med SF tidigare när jag beställde biobiljetter över nätet. Problemet uppstår dock enbart när man handlar över nätet! Över disk eller i ATM fungerar det alltid. Och ringer man till företaget kan de godkänna köpet manuellt. Sedan kan man väl tycka att alla företag som säljer över nätet borde ha avtal med alla banker som ställer ut kort...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:50.