|
||||
|
||||
Jo Nesbø
Jag har varit sjuk av och till i en dryg vecka. I brist på annan kallar jag sjukdomen för ”upp-och-ner-sjukan”. För så är det, jag är hyfsat pigg några timmar och ruggigt sjuk några timmar. Och så där håller det på. Trist och jobbigt. Ingen feber, bara en fruktansvärd kraftlöshet.
Men som den positiva person jag är ser jag något bra med detta också, och en av de positiva sakerna är jag har tid att läsa böcker. Jag brukar köpa på mig stora gäng med pocketböcker så jag inte är utan. När jag senast var i Pocketshop såg jag att de gjorde reklam för en norsk deckarförfattare som hette Jo Nesbø. ”Vi älskar honom”, stod det på en skylt. Jag gick på reklamen och köpte hans två första böcker: Fladdermusmannen och Kackerlackorna. Nu har jag läst Fladdermusmannen (som utspelar sig i Australien) och kommit långt med Kackerlackorna (som utspelar sig i Thailand). Jag kan bara hålla med personalen på Pocketshop, böckerna är mycket, mycket bra! Ångrar nästan att jag börjat läsa honom redan nu, de är perfekta böcker att ta med till Grekland. Som väl är har jag fem böcker kvar. Gillar du deckare får du inte missa Jo Nesbøs böcker om polisen Harry Hole! |
|
||||
|
||||
Sv: Jo Nesbø
Jo Nesbø er av de norske krimforfattere, absolutt min favoritt. Han er jo også en kjempeflink vokalist og låtskriver i gruppa Di Derre. Du har mange bøker å se fram i mot!
God bedring! Astri |
|
||||
|
||||
Håller absolut med, har nog läst 4 st nu och alla har varit mycket läsvärda.
Man bildar sig ju en viss bild av denne Harry Hole. Skulle gärna vilja att det gjordes film av någon bok. Undrar om den gestaltningen skulle stämma med ens egen bild av honom? Hur som helst, bra läsning är det för oss som gillar deckare! Ha en bra helg allihop! /Kerstin |
|
|||
|
|||
Jag hade alla Jo Nesbö böckerna med mig på Skiathos-Skopelos förra sommaren,läste som ett tok och var väl inte så social alla gånger.
Vill slå ett slag för Unni Lindell också,hon skriver bra och islänningen Indridasson. Pia |
|
||||
|
||||
Jo... ! Jo Nesbö i all ära , håller just på att avsluta " Snömannen " av Nesbö . Det är ju ingen höjdare precis .
Men däremot förra boken jag läste : "En nästan vanlig man" av Dan Buthler , en riktig fullpoängare ! Tycker jag. / Tom |
|
||||
|
||||
Citat:
Så kan det gå! Tycka olika alltså... Janne, bli inte frisk ännu på ett tag! xenos |
|
|||
|
|||
Citat:
Böckerna är mycket bättre än de flesta deckare. /pawik |
|
||||
|
||||
Har läst ut Kackerlackorna och kommit halvägs i Rödhake. De blir bara bättre och bättre!
|
|
||||
|
||||
Kul att det är fler som har upptäckt Jo Nesbøs böcker. Jag har och har läst alla hans översatta böcker. Väntar nu på att den senaste ska bli översatt till svenska. Var på g att köpa orginalboken senast jag var i Norge den kom ut i Norge någon gång förra året. Titeln i Sverige blir Huvudjägaren/Huvudjägarna om jag har klarat av att översätta Norska titeln rätt. Norge har många bra författare om man som jag läser mkt deckare.
|
|
|||
|
|||
Äntligen fler som "hittat" Jo:s böcker..tycker de är helt suveräna och SNÖMANNEN sträckläste jag när den kom ut, kanonbra
Personligen tycker jag att Rolf Lassgård hade passat ypperligt som HH (ja jag vet han är svensk men Rolf Vesenlund ?? njaaa...kanske kanske ) Hade varit trevligt med lite omväxling till Herr Wallander. //Maggan |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|