|
||||
|
||||
Mera Vår på Naxos
Hej
Jag vill inte tråka ut er med massa bilder men vi va ute på promenad igen igår och det är så himlans vackert så här års att man vill ju dela med sej...! Den här veckan gick "kommun promenaden" från Skado till Koronos och sen över till Atsipapi och slutade vi Panaghia Kera. Där bjöd Koronos kulturgrupp hela vandringssälskapet på lunch, vin och dans. Trevligt trevligt. Så det blev en riktig heldag. Solen sken hela dan och vi blev lite röda på näsan! (Inte bara av vinet...) Ha det gott Lotta |
|
||||
|
||||
Sv: Mera Vår på Naxos
Men Lotta, inte behöver du vara orolig för att tråka ut oss med dina bilder.....vi vill se mer!
Underbart vackra vyer, och så grönt! Koronos hör till mina favoritbyar på Naxos så det var extra roligt att se bilder därifrån. TACK för att du låter oss njuta av dina fina bilder! Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
Härliga bilder.
T o m åsnan ser gladare ut Sven |
|
|||
|
|||
UNDERBART!!!!!
|
|
||||
|
||||
Tråkigt??
Nej inte alls.. tvärtom. Härliga bilder. Fortsätt att bjuda oss på grekisk vår/försommar.. Och den där vasen med prästkragar i. Vad svenskt det ser ut. Som svensk midsommar nästan ju.. fast i grekisk miljö då.. |
|
||||
|
||||
Kanonfina bilder!
|
|
|||
|
|||
måste vara världens lyckligaste åsna ... wow vilka vyer!!
|
|
|||
|
|||
TACK TACK TACK
Underbara bilder med en fantastisk grönska. Sy mysigt att vandra så många och sen koppla av med mat..Sen vet vi ju alla att ni knappt får någon vila alls många av er när alla turister kommer... Lissi |
|
||||
|
||||
Ja,verkligen helt underbara bilder!!!
DÄR skulle man vara... /Katta |
|
||||
|
||||
Fine, frodige vårbilder fra Naxos
Det er noe veldig kjent med han som sitter med blå jakke, mørkt hår og solbriller i håret på det nest nederste bildet Jeg skulle nesten vedde på at det er han vi leide hotellrom hos på Ios i fjor. Om det ikke er han, så må han ha en dobbeltgjenger |
|
||||
|
||||
Citat:
Den här var kanonfin. Jag mejlade länken till vänner på Naxos som ursprungligen kommer från Koronos och har har sin släkt där. (Mannen i kepsen heter tydligen Nikitas.) De tyckte också att det var kul att se bilder "hemifrån", så nu har du precis som Karl-Bertil Jonsson spridit lite glädje. |
|
||||
|
||||
Hej Lotta!
Vilka härliga bilder, mig tråkar du absolut inte ut, underbart att få se all grönska. Fler bilder!!! // Helén |
|
||||
|
||||
Så härligt det ser ut med våren på NaxosTänkte också på att så gott för öborna och kunna ha lite avkoppling innan turismassorna kommer
Riitta |
|
||||
|
||||
Fantastiska bilder, Lotta. Inte tråkar du ut oss! Måste kolla på kartan var dina vandringsplatser ligger. Vi ska till Naxos i mitten av juli ( pust!), men jag vill nog vandra en del ändå.
Aina |
|
|||
|
|||
Kjære NaxosLotta. Tusen takk for at du vil dele dette med oss alle Dette var noen helt fantastiske bilder. Det med eselet (åsnan ?) var utrolig bra - nesten 3D. Vi blir jo aldri trøtt av å se bilder av vår favorittøy Naxos. Vi vil bare ha mer.Så heldige dere er som kan ta disse vandringene når naturen på Naxos er på det aller fineste. For oss andre som reiser om sommeren, finnes det faktisk alternativer. Det er fullt mulig å bli med på organiserte vandreturer om sommeren også. Siden det ikke er lov å henvise til nettsteder her på siden, anbefaler jeg at dere søker litt på nett.
Jeg har selv hatt gleden av å vandre i fruktbare daler, gamle olivenlunder, sett på gamle, fraflyttede klostere og slike ting sammen med en veldig dyktig guide i små grupper. Klart man kan finne ut mye på egen hånd og ennå mer hvis man tar med en god guidebok. Ingenting er slikevel bedre enn å bli vist rundt av en som vet hva han eller hun viser frem. De har så mye kunnskap, og det er en stor glede å få være med på dette. Det er faktisk ikke noe problem med varmen. Ta med rikelig med vann, gode sko og beskyttelse mot solen. Ofte går man på stier som har god skygge. Prøv selv - du vil ikke angre. NaxosLotta - vi er mange som gjerne vil se mere bilder og høre fra flere turer Gleder oss til å komme tilbake til Naxos til sommeren. |
|
||||
|
||||
Tack för tipset NaxosNille. Ska söka på nätet. Låter utmärkt att gå en guidad tur. Inte roligt att gå vilse ens korta sträckor i 36 graders värme, jag och sonen vet!
Aina |
|
||||
|
||||
Hej
Kul att bilderna gillas! Jag ska plåta mera. Janne - fråga din kompis från Koronos om han känner dom här två. Här har vi 22 grader i dag. Snart är sommaren här!! Lotta |
|
||||
|
||||
Jag har mejlat bilden, återkommer när jag får svar.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Om jag, ve och fasa och mot all förmodan skulle lägga in några bilder på smältande grusiga snöhögar från Mellannorrland- DET skulle tråka ut det! Tack Lotta!! för att du delar med dig av dessa underbara vyer, det är lätt när man ser dessa att börja fundera över varför man frivilligt befinner sig ett stenkast från Nordpolen, i kyla och mörker nästan hela året, och kyla och ljus en kort tid. Brrr!! LÄNGTAR till Grekland...............och just nu bara BORT |
|
||||
|
||||
Citat:
The photo is small and not so clear, we can not recognize them. Does she know their names? Vet du? |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|