|
|||
|
|||
Grekiska kontantkort för mobilen
Finns säkert. Dessutom troligen i olika varianter. Några bra tips?
|
|
||||
|
||||
Sv: Grekiska kontantkort för mobilen
En hel del olika, precis som i Sverige! Ungefär samma samtalspriser ocksa. Har dock inga tips
En annan fraga som hör till kategorin: funkar vilket grekiskt kontantkort som helst i en telefon last till 3? Jag har provat med tyskt (eller om det var engelskt) kort och det fungerar i min lasta telenormobbe. Jag har en 3-last telefon jag tänkte ta med, men om det inte funkar sa maste jag köpa en olast eftersom jag ska använda min svenska mobbe ocksa. Orkar inte pilla med att byta sim-kort flera ganger om dagen... |
|
|||
|
|||
Att andra kort, än de som tillhör den operatör som låst mobben, överhuvud taget fungerar, låter ju bra. Men stämmer det verkligen? Kan det möjligen vara så att det tyska/engelska kortets operatör hade ett roamingavtal med din operatör och att det var därför det funkade?
Jag har ju innan jag frågade här försökt via Google att hitta bra svar. Men hitintills har jag inte hittat annat än info om diverse amerikanska och engelska pre-paid SIM cards som sägs fungera i Grekland och där säger de tydligt ifrån att telefonen INTE får vara låst. Min mobbe är i och för sig inte låst så det problemet finns inte. |
|
||||
|
||||
Citat:
Befinner mig nu i Österrike nu sa jag ska fraga nan kompis här om jag kan testa ett österrikiskt kort. Ska bli spännande att se om det funkar. |
|
||||
|
||||
Jag köpte voodaphones kontantkort föra sommaren, det funkade bra! Refillkort för bla 10€ fanns att finna i varenda kiosk. Simkortet med nummer köpte en kompis till oss i förväg i telefonbutik och fick vi 5€ att ringa för.
|
|
||||
|
||||
Hej hej!
Det låter ju jättebra, hoppas det är så. Min är låst till 3 och dessutom tycker jag inte det funkar så bra utomlands. Så jag brukar ta med mig en olåst mobil med Telenor´s kort och ladda den med vodaphone refill där nere. Eller ett annat bra sätt är att om du har Swedbanks banktjänster så ta med dig dosan och gå till där du kan använda internet eller ring direkt från mobilen och ladda. Det är oxå ett alternativ som jag brukar göra. Funkar säkert likadant med de andra bankerna oxå. Ska dock själv pröva o köpa ett grekiskt kort. Tack för tipset!! Ha de bra allihop! Sanna |
|
||||
|
||||
Har nu testat österrikiskt sim-kort med abonnemang fran Tele Ring och det funkade alldeles utmärkt i min Telenor-lasta mobil!
|
|
|||
|
|||
Hej, har under åren använt olika kontantkort b la cosmote. Numera har jag fastnat för TIM som har den bästa täckningen där jag brukar vara.Så fort jag landat på Atens flygplats byter jag simkort.Det enda som jag måste tänka på är att ladda kortet innan jag återvänder till Sverige.Kort som inte används på 12 månader förfaller.Fast det är ifs inget problem,brukar återvända inom 12 månader...
Anki |
|
||||
|
||||
Då det gäller operatörslåsning av mobiltelefoner så är jag ganska säker på att det finns två olika versioner, dels en som är låst så att inte andra svenska operatörer går att använda och dels en som är låst så att inget annat än det som den är låst till går att använda.
Kanske vi här på Kalimera skulle starta en bytestjänst på grekiska kontantkort. De som reser hem lämnar korten på ett hemligt ställe på flygplatsen man åker ifrån, sedan får nästa som kommer ner veta var det finns ett kort att hämta och så får man fylla det om det behövs. Jag skulle knappast behöva fylla kortet, det skickas något enstaka SMS och så ringer telefonen några gånger, det är allt. Mvh Janérik |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|