Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-25, 11:51
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Hotell Galini

Är det nån som bott i ett dubbelrum med frukost på Galini, på Skiathos, är det ok, eller är det inget att hurra för?? Apollo har restresa dit.

Maritha
Svara med citat
Gammal 2009-05-25, 13:39
mariamaria mariamaria är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Sv: Hotell Galini

Helt ok men inget att hurra särskilt högt för. bodde där i augusti i fjol ngr dar. små rum men med ok toa och dusch. liten balkong, vi hade tur och fick en balkong på skuggsidan, vilket var en himla tur eftersom det var uppemot 40 grader i solen! ok frukost, enkel. Men massvis med getingar. ganska mörk transportsträcka från huvudvägen upp till hotellet. hade bokat första natten med apollo men stannade kvar några nätter till för att de gav ett bra pris + att det var omöjligt att hitta ett bättre rum.
Svara med citat
Gammal 2009-05-25, 15:45
schmidt48s avatar

Getingar.................jaha då var det inget för oss, här i familjen finns det en getingallergiker, måste ta spruta direkt. då får vi leta vidare efter en annan ö, har aldrig blivit stucken i cykladerna, det är kanske mindre getingar där.

Maritha
Svara med citat
Gammal 2009-05-25, 16:04
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av schmidt48 Visa inlägg
Getingar.................jaha då var det inget för oss, här i familjen finns det en getingallergiker, måste ta spruta direkt. då får vi leta vidare efter en annan ö, har aldrig blivit stucken i cykladerna, det är kanske mindre getingar där.
Jo, men mariamaria var ju där i augusti då getingarna är många fler än i maj!! Kan inte tänka mig att det skulle vara något större problem såhär tidigt, inte om det är NU ni tänkt åka???

/Katta
Svara med citat
Gammal 2009-05-25, 20:19
Klick Klick är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av schmidt48 Visa inlägg
Är det nån som bott i ett dubbelrum med frukost på Galini, på Skiathos, är det ok, eller är det inget att hurra för?? Apollo har restresa dit.

Maritha

Har själv bott på Galini (hotellet) i två omgångar och en vecka varje gång... Frukosten är helt ok! Består av bröd, smör, ost, skinka och små marmelad förpackningar. Juice. Har för mig att även ägg serveras men jag kan ha fel Hotellet är trevligt. Trevlig personal. Minuset är att det är en ganska så mörk väg från huvudvägen att gå från hotellet.
När jag har varit där så var det i augusti och då är det ganska så många getingar, men säg den ö som inte har getingar då...
Hade jag varit i era kläder så hade jag tagit denna restresa! Men sen så är jag ju fullständigt förälskad i Skiathos. Baren är trevlig. Trevlig bartender som jobbar på kvällstid. Alltid gästvänlig om man är alldeles för nykter eller alldeles för onykter

När åker ni?

K
Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 07:09
schmidt48s avatar

Kanske 8 juni, vill helst till Naxos som vanligt, men jag måste se nån annan ö också, börjar semester nu så jag kan åka när som helst, så det är restresor som gäller. Jag gillar mindre öar, tycker Kreta är för stort och opersonligt, men det är min åsikt det. Vi får se om några dagar vad jag slår till med.
Tack för svaren ang Galini, jag tror nog att jag står ut där en vecka.

Maritha
Svara med citat
Gammal 2009-05-26, 10:59
Ninnes avatar
Ninne Ninne är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Hej Schmidt
Jag tycker precis som Klick, Ta restresan, bodde på Galini förra sommaren, är paniskt rädd för getingar, men dom grekiska getingarna är väluppfostrade och drar iväg när man viftar undan dom. Frukosten är OK, juicen är dock mera saft än juice. Baren är mysig på kvällen, Strathos som jobbar på kvällarna är trevlig och serviceminded. Minuset ang baren är att dom inte har Mythos. Åker du dit, så hälsa Strathos att CD:n jag fick av honom går på högtryck här hemma, ha en trevlig semester och drick några ouzo för mig. M V H Christina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:45.