Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-16, 10:00
monica monica är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Aer Olympic

Igår fick jag ett mail från Aer Olympic då de har ändrat min och min dotterns avresedatum från Athen till Stockholm.

Det handlar inte om någon dag före eller efter aktuella datum, vi har beställt den 30 juni och nu fick vi datumet 26 juni istället. Kan de verkligen göra så, det handlar ju om 4 dagars skillnad.

Jag blir lite sur för den 27 juni skulle vi på ett bröllop som jag hade sett fram emot , men dottern blir glad för hon vill åka redan i morgondag.

Har aldrig rest med Aer Olympic, kan någon berätta om dem som flygbolag.

Monica
Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 10:03
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Aer Olympic

Det verkar ju helt sjukt. Några timmar kan man förstå, men dagar!!Nä, detta hade jag helt klart aldrig accepterat.

/NW
Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 10:13
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Var nyss inne och läste på Aer Olympics hemsida om resevillkoren. Mera troligt avviker dessa villkor från EU-s förordning 261/2004 och skulle därmed vara olagliga.

Det borde gå att driva detta ärende vidare.

Axplock ur Aer Olympics regler rörande tidtabellsändringar här nedan

"Vid ändring av tidtabell som kan komma att ske med kort varsel. Resenären är ansvarig att lämna fullständiga kontaktuppgifter vid bokning för att Aer Olympic ska kunna kontakta resenären med information om eventuella tidtabellsändringar. Resenären själv är ansvarig för att reservera tillräckligt med tid för att byta till annat transportmedel på destinationen. Aer Olympic accepterar inget ansvar för missade anslutningar till andra Aer Olympic flyg eller till andra flygbolag oavsett orsak i samband med tidtabellsändring, inställd eller försenad flyg. Ingen återbetalning sker för outnyttjade flyg på Aer Olympic pga missad anslutning.
Aer Olympic åtar sig att göra sitt bästa för att transportera passageraren och hans eller hennes bagage med rimlig skyndsamhet med tider som anges på biljetten, i tidtabeller eller någon annanstans garanteras inte och utgör inte en del av detta avtal. Bolaget kan utan förvarning använda sig av alternativa flygbolag eller flygplan och kan ändra eller utesluta hållplatser som anges på biljetten om så krävs.
Vid ändring av avgångstid som sker med kort varsel och är att jämställa med försening eller inställd flygning enligt definitionen i EU-förordning 261/2004 erbjuder Aer Olympic kompensation enligt de regler som framgår ovan för försening och inställt flyg. I övriga fall erbjuds du att omboka till annat flyg med Aer Olympic och för det fall ändringen är betydande och medför avsevärd olägenhet för dig återbetalning av biljettpriset."

Arne
Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 10:31
monica monica är inte uppkopplad

Skickade ett mail till Aer Olympic och fick detta svar

Flyget är ändrat från tisdagar till fredagar hela säsongen.
Viking Airlines har slagit ihop 2 flyg, Thessaloniki och Athen till ett.
Därav ändrad avresedag.
Du kan välja en annan fredag om det passar bättre.

Nu godkände jag den 26 juni som avresedag, dottern är jublande glad att komma till mormor, släkt och vänner tidigare och det avgjorde det hela.
Och vad är ett bröllop emot en sådan lycka i sitt barns ansikte, det kommer fler bröllop.

Tack för angemang speciellt Arne

Monica som trots allt är glad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:32.