Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-07-05, 10:09
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005
Standard Byxelkrok direkt

Hej på er alla

Nu är säsongen igång på riktigt och det är bara jobba, äta, sova, jobba som gäller vid vår alldeles egen medelhavspärla här på norra Öland

Träffar många trevliga människor varje dag och många av dem är också greklandsnördar och känner väl till/hört talas om Kalimera som också ligger som startsida på barens dator...

En del skvaller når oss också och i förrgår blev jag ingående informerad om vad några Kalimeraner haft för sig på sista tiden så även om vi bor i en glesbygd så kommer nyheterna till oss ändå - t o m personligen!

CarinaN och Percy har gått och gift sig och detta passade de på att göra i Svenska kyrkan när de ändå var nere i Pireus

ETT JÄTTESTORT GRATTIS TILL ER BÅDA

Zanét & Zissios
Svara med citat
Gammal 2009-07-18, 03:06
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Byxelkrok direkt

Heeeeej...

Fick se ordet Byxelkrok och blev jätteglad...

Jag var nere i Böda några dagar i samband med förra helgen. Ok väder, det regnade bara lite en natt. Jag badade eller nä, badade kan jag inte säga... Ett dopp i havet för då var det ca 19 grader.. Öland är fint. Saknar Grekland...... Men man får väl drömma sig bort?

Helena S -
Svara med citat
Gammal 2009-07-18, 14:07
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej!
Så det är ni som öppnat den grekiska restaurangen!
Är ju på Öland och jobbar just nu, snart ledig några dagar..då får vi komma och äta hos er!
Trevligt att äntligen kunna äta grekiskt på Öland
I Byxelkrok får man ju nästan lite Greklandskänsla, särskilt när den lilla färjan anländer.

Mvh. Stina
Svara med citat
Gammal 2009-08-03, 16:23
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad

Hej Kalimeror!
Nyss hemkomna från Byxelkrok efter ett par dagars lillesemester konstaterar vi att det faktiskt är så att närmare Grekland kan man inte komma i Sverige än i just Byxelkrok. Vi har suttit och njutit och sett solen gå ned i havet två kvällar i rad på underbara Terazzen och njutit av underbart fräsch och god grekisk mat samt synnerligen trevligt sällskap av värdparet Zanét och Zissios (mellan varven för nån brist på sysselsättning har de då inte).

Vi kommer så gärna tillbaka och laddar oss med greklandskänsla mellan resorna till Grekland.

Helt underbart och rekommenderas varmt!

Agge och Leif
-Mätta och ack så nöjda Kalimeror!
Svara med citat
Gammal 2009-08-03, 17:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Kul att höra av er både Zanet och Agge!
Byxelkrok ska få besök, om inte förr så nästa sommar då vi förhoppningsvis flyttat tillbaks till Kalmar!

Själva var vi i Kalmar veckan som gick och bodde då hos brudparet ett par nätter och fick se ALLT

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:22.