|
||||
|
||||
Har du också fått nya namn?
Der har her i forummet tidligere været talt om, hvilke "alias" man kan risikere at rejse under, når man køber bådbilletter.
Nu har fænomenet tydeligvis spredt sig til biludlejning. Og nej, jeg har ikke været hos en numerologist.... Watch out - here I come |
|
|||
|
|||
Sv: Har du också fått nya namn?
hahahahahahahahahaha
|
|
||||
|
||||
Och GRATTIS i efterskott till bemärkelsedagen! |
|
||||
|
||||
Såg förresten att du bodde på Cavos Bay. Sällan har jag bott med bättre utsikt än där! /Netwolf |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Grattis "Kørekort" i efterskott hälsar Helén som en gång fick nationalitet "Vägverket"
// Helén |
|
||||
|
||||
Tillykke både med det nye navn og den runde dag
/Mette |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Mange tak, Mette Mange tak for hilsen, Elisabet |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Ganska kul, Susie! Undrar om du sa något till den som skrev ditt "namn"?
Grattis med den stora dagen! |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Och kan ni gissa namnet på vårt resesällskap För det var "vår taxi" som väntade
Abi |
|
||||
|
||||
Kan det vara Johansson?
|
|
|||
|
|||
För 4 - 5 år sedan så ringde jag Corali i Rafina på en tämligen knastrig telefonlinje för att boka rum för hemresan. Datum och allt fungerade riktigt bra trots att de bara pratar Franska eller Grekiska. Men när jag kom dit så fanns det inget rum till Piter apo Swedia. (Peter från Sverige)
Fast efter lite dividerande hittade de ett rum som var bokat för Fite....! Så det löste sig. Men jag tyckte det var så roligt att jag har använt Fite i lite andra sammanhang sedan... Och eftersom jag är läraktig så säger jag numera Petros apo Swedia... För Petros är lika vanligt i Grekland som Peter är här hemma. |
|
|||
|
|||
När vi beställde drinkar i baren på hotellet skrev vi upp det på rummet. Efter en stund frågar bartendern mig "Is your name balcony?" Saken var den att vi hade bett om att få balkong när vi bokade.
Så varje gång vi träffades hälsade han på mig med "Hallo mrs balcony" //Ingela |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
På elräkningarna som jag får från ΔΕΗ (grekiska "Fortum") för min lägenhet i Rethymnon har jag som efternamn fått mitt 2:a förnamn + initialen för mitt 3:e: ΧΙΛΝΤΟΥΡ Μ. (Hildur M.) Räkningarna kommer dock till rätt adress i R.
//Ingegerd N |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|