|
|||
|
|||
billigast färdmedel till Skiathos
Hej!
Jag har en liten fråga. Jag och min familj är sugna att åka till Skiathos, Skopelos i juni nästa år. Vill gärna komma undan så billigt som möjligt då vi tänkt fixa boende själva och vara borta i 4 veckor. Min fråga är om någon har några erfarenheter att dela med sig om att åka från Göteborg till Skiathos och vad det kostar osv. Tips om boende och rutt ifall man skulle vilja besöka några andra öar runt omkring skulle också vara kul att höra om. Tacksam för svar hälsningar Jani med familj! |
|
||||
|
||||
Sv: billigast färdmedel till Skiathos
När jag har kollat, har det alltid varit billigast med apollos one waybiljett på ditvägen och inrikesflyg till Aten + reguljärflyg på hemvägen.
Men det förutsätter att man bokar tidigt. På senhösten brukar biljetterna släppas. |
|
||||
|
||||
Uffff, mine one-way billetter med Apollo i år kostede ca. 4.000 danske kroner. Ikke just billigt, men nemmest når man vil til Skopelos.
Mette |
|
||||
|
||||
Jag kollade för en stund sedan och just nu finns det one way från Göteborg till Skiathos för 398 i mitten av september.
Men de kan variera väldigt i pris, ibland är de svindyra. Det gäller att kolla ofta för att få de billiga biljetterna. |
|
||||
|
||||
Ja, det er billigt... Men om du bestiller tidligt - som jeg gjorde - allerede i oktober sidste år, så er det jätte dyrt. Men så er du sikker på at komme afsted :-)
Mette |
|
||||
|
||||
Hej
Tag flyg till Thessaloniki,bussen till Volos och båten till Skiathos. Airtours brukar ha billiga flygstolar. Det är klart det blir ju en hel del åkande. Lolis |
|
|||
|
|||
Hallå där! hur bokar man one way? är det genom Apollos? har aldrig sett ngt så billigt.
|
|
|||
|
|||
Vi gjorde denna rutt nu i somras och vi hittade i början på januari flygstolar stockholm - Aten för 4 pers 7500:- .
Men om man kan så är det fördel att passa flygtiderna så man hinner med inrikesflyget från Aten till Skiathos ( går tidigt på kvällen ) och inte som vi fick göra övernatta på flygplatsen ta första bussen ut till Agios Konstantinos för att sen ta båten ändå till Alonissos ,där VI började . Längst bort och arbetade oss hem Båten kostade oss 4 pers ca 1500:- , kommer du dit så kan jag varmt rekommendera Pension Ninna som Janne också bott på och föredrar !!! Den turen tog oss från att vi åkte hemifrån drygt 1½ dygn och det är i mastigaste laget så det var tur att killarna inte var mindre.... ( de är 12 och 14 år ) Åkte sen vidare till Skopelos och då kostade båtturen också ca 1500:- . För att sen avsluta på älskade Skiathos innan vi flög hem med inrikesflyg från Skiathos till Aten och sen våra reguljärbiljetter till Stockholm . Båten mellan Skopelos och Skiathos kostade ca 1300:- Inrikesflyget kostade oss ca 2500:- och det var värt varenda krona . Vi vann en hel soldag ( planet går vid 22-tiden på kvällen ) och en massa väntan så ska jag åka igen så blir det inrikes både dit och hem OM man inte hittar oneway-ticket såklart Alonissos - en pärla som är värd att åka till , var för oss perfekt att börja med ,då det var lugnt och skönt , lätt att komma ner i varv och lite turister och otroliga vyer och en jättemysig Chora att strosa runt i på kvällen. Godaste maten åt vi nog på Alonissos . Skopelos - mysig ö , mysiga stränder , heller inte så mycket turister om man valde de lite mindre stränderna eller de som var lite bökigare att åka till tex Hovolo som blev en favorit . För att inte tala om Skopelos stad vad det var mysigt...... Vår favvo-restaurang var Nostos nere på strandpromenaden och vi hade turen att ha Peter Jihde med familj vid bordet bredvid en kväll Skiathos - var skönt att avsluta med då det är mer fart och fläkt , alla gillar ju inte det men vi gör det och vi bara älskar ön !!! Vi hittar bakom fasaden om vi säger så.... Då ska jag även berätta att vi var borta från den 27/6 - 15/7 Tänker tillbaka med ett leende på läpparna !!! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|