|
|||
|
|||
Fler frågor om Karpathos
Hej! ska åka ner till karpathos nu den 3 september med familjen. vi kommer att bo i karpathos stad.. vi e tre bröder ( 18, 23, 25 ). vi ska fira morsan som fyller 50. brorsorna gillar all sorts surfing och undrar vart man bör gå?
Sen undrar vi om ni kan rekomendera någon mysig restaurang gärna med musik som vi kan gå till på morsans födelsedag. sånt gillar hon!! vart finns dom bästa och finaste stränderna? Några mer tips eller rekomendationer? tack tack // filip |
|
|||
|
|||
Sv: Fler frågor om Karpathos
......det vindsurfas en hel del vid Devils Bay, strax innan flygplatsen.Bl.a så har sen några år världsrekordförsök i speedsurf försiggått där.Så här på rak arm&tidig morgon kommer jag bara på en kille i Pigadia som (har?) surfat, nämligen Michailis Panaretos.
Kika in i hans affär (smycken,silversmide) som ligger snett emot Café Galileo, på samma sida som café Pantheon, eller snakka me hans farbror, Mimis Panaretos, som har en guldsmedsaffär vid hamnen,nära To Helleniko. Mikke |
|
||||
|
||||
Musiktaverna Pelagos för festen ,(glömde du den Mikke).Inte säkert att de spelar varje kväll nu för tiden.Bäst att kolla upp det först.Ligger utmed vägen parallellt med stranden.
|
|
||||
|
||||
Det spelas fortfarande varje kväll Gillar man Grekisk musik så är det ett bra ställe och ta sin mamma till på sin 50-års dag
Riitta, som finns där om 14 dagar |
|
|||
|
|||
Nja, nej, det glömde jag inte,Cia, fast tänkte nog mest på surfingen när jag svarade....eller också hoppades jag (omedvetet) att nån annan skulle skriva om Pelagos, vilket ju också skedde....Den tavernan har ju blivit lite av en institution med åren....
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|