|
||||
|
||||
Taverna Dramountana i Lefkos
Någon som har en aktuell notering därifrån?
Jag försökte lotsa goda vänner dit via sms häromdagen, det gick inget vidare. Kanske delvis beroende på att jag själv aldrig ätit där De enda tavernor de hittade på piren hette O Mikes och Fisherman's. Någon som vet om Dramountana finns kvar även i år? |
|
||||
|
||||
Sv: Taverna Dramountana i Lefkos
Hej Inkfish, kul att se dig här igen!!!
Ingen aning om Dramountana finns kvar, men det är inte många år sedan jag hörde ifrån vänner som var där. Själv var jag där för.... ja, det är visst 13 år sen... Dramountana ligger (låg?) som den första restaurangen på piren. |
|
|||
|
|||
Jo då - förra året i september fanns Dramountana kvar! Vi var där endast en gång - sen blev vårt favoritställe AMMOS (som ligger lite högre upp, vid kanten av grusparkeringen). Dramountana ligger (låg i alla fall då) - precis som Marianne säger - som den allra första restaurangen närmast vattnet, nere vid Piren!
Hälsn. Annika |
|
|||
|
|||
Hej, jo tavernan fanns kvar i maj 2009, hade jättegoda fiskbullar och även andra goda smårätter. Vissa tyckte att de även hade mycket bra lunch .Kvällarna där vid den lilla fiskehamnen var något man speciellt minns från Lefkos ! / MIM
|
|
||||
|
||||
Tack alla tre! Menar ni första från havet räknat eller från land? Och har de ingen skylt? Låter märkligt att mina vänner bara såg skyltar med O Mikes och Fisherman's.
(Hej Marianne) |
|
||||
|
||||
Det är den första restaurangen från land. Skylten såg inte jag heller till en början.
|
|
||||
|
||||
Nu har jag atit en god lunchomelett dar, skylten hangde alldeles invid vaggen och det var mycket idylliskt att ata till vagornas brus.
Hade tankt skicka en direktrapport fran Lefkos men dar fanns inte langre nagot internetkafe, enligt samstammiga uppgifter pa tre stallen. |
|
|||
|
|||
Kul att du hitta dit Inkfish. Har ätit ett antal goda måltider där i år oxså. Man blir riktigt berörd av maten som Nickis visar upp och tillagar. Sen får man inte glömma Giannis och Marta mfl.
|
|
||||
|
||||
Världens godaste potatis och rödbetssallad har jag ätit där. Helt underbart ställe och mycket rofyllt.
Eva |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|