|
|||
|
|||
Vägen till Olymbos.
Pratade med Thanasis på MotorCarpathos som trodde att vägen aldrig blir klar för då blir det för lätt att åka dit. Då mister Olymbos sin mystik.
MotorCarpathos har ett nytt ställe i närheten av Hotel Blue Bay. Alltid lika trevligt att hyra där. Det skall bli ett antal nya scootrar till nästa år. Så det var frestande att reservera en till nästa år. |
|
||||
|
||||
Sv: Vägen till Olymbos.
Efter ovädret i fredagd, så tror jag nog att det finns massor av stenar,lera och grus på den vägen nu Om den har varit svårkört förut så skulle jag tro att den är livsfarlig nu till det har hunnit rensas upp där
Det fanns gott om bråte på alla vägarna dagen efter, men vi märkte att det röjdes på många ställen. Riitta |
|
||||
|
||||
Nå er de igang med å jobbe på veien til Olymbos igjen, og den er visstnok stengt i perioder igjen. Jeg vet ikke hvor lenge det varer...
|
|
||||
|
||||
Mimis med familj tog den egna bilen när de åkte till Olymbos vid påsk, så helt omöjligt är det inte. Han till och med erbjöd sig att skjutsa mig dit när jag kommer ner. Fast då missar man ju både en trevlig båttur och ett par timmar i Diafani, så vi får se hur det blir.
Karin som har mindre än sex veckor kvar! |
|
||||
|
||||
Nå er de igang med å asfaltere Olymbos-veien! I første omgang blir ca 1 km asfaltert, med start i Olymbos.
http://diafani-olympos.blogspot.com/...g-post_09.html |
|
|||
|
|||
...hoppas att asfaltslagret blir så tjockt att de armeringsjärn som sticker upp i mitten av körbanan täcks, eller ännu hellre, tas bort.Av vilken anledning dom sitter där vet jag inte.
Hade ingen aning om dom förrän någon vecka sen, då vi åkte den vägen och killen som körde gjorde mej uppmärksam på fenomenet.... |
|
||||
|
||||
Jo, jeg har sett armeringsjernene tidligere. Vet ikke hvorfor de er der. Ser rart ut. Får håpe de blir dekket nå!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|