|
|||
|
|||
Tilos/symi
Har kontaktet Apollo, og det går ikke an å kjøpe en kombinasjon Tilos og Symi fra Norge i 2010, noe som har vært mulig tidligere. Dette forstår jeg ikke og Apollo har ingen svar på hvorfor. Er det noen som vet om det kan være p.g.a. båttider eller????
|
|
||||
|
||||
Sv: Tilos/symi
Så kan det vara. Jag har åkt båt mellan Tilos och Symi, men det är inte säkert att det går 2010.
|
|
|||
|
|||
Det kan ju naturligtvis handla om båttider men säkert även om vilket underlag/önskemål det finns från resenärer. Kombinationen Symi - Tilos är nog inte så vanlig? Det är två väldigt olika öar även om de ligger rätt nära varandra. Då finns det nog fler som vill åka Rhodos - Symi eller Rhodos - Tilos.
Min gissning är att det inte finns tillräcklig efterfrågan på den kombinationen och då blir den inte lönsam för resebolaget... |
|
||||
|
||||
Rodos-Tilos åkte jag i går kväll på väg hem till Kalymnos från Rodos, med stora moderna Diagoras, havet var som ett parkettgolv. Inte mycket som rörde sig i hamnen på Tilos...några lastbilar kom med byggmaterial från Rodos, ettt antal resenärer kom ombord, skulle säkert till Aten, några tyska segelbåtar låg i hamnen med sommarklädda/avklädda/ skeppare . Solnedgång, väldigt stillsamt. Innan vi var vid Nisyros hade mörkret börjat falla. Nästa stopp Kos, sen Kalymnos.
Den "ordinarie" resenären åker från och till Rodos för olika ärenden , från de mindre öarna omkring. Det kan vara studier, affärsuppgörelser, advokatärenden men vanligast är nog läkarbesök, eftersom Rodos dels har ett stort sjukhus, dels en hypermodern privatklinik som har avtal med försäkringskassorna. -Så när de utländska besökarna är hemma i Svedala och Birmingham och Lübeck igen finns inget tillräckligt underlag för trafik mellan småöarna. Man är också beroende av statliga bidrag som oftast drar ut på tiden, därför är det såna brister i tidtabellsplaneringen. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|