|
|||
|
|||
Karpahtos maj-10
Vi åker mest troligt till karpahtos i maj.
Är det någon som ahr tips på bil uthyrning,bra restauranger och annat bra man bör veta.. Vi har kollat på boende och sounds of sea har fått bra omdöme,fast det ligger lite utanför.. |
|
|||
|
|||
Electra beach hotel eller Sounds of the sea???
Är det någon som bott eller vet hur det är på Electra beach hotel?
|
|
||||
|
||||
Sv: Electra beach hotel eller Sounds of the sea???
Flott hotell, trevligt poolområde, nära både strand och stad. Jag brukar sitta vid poolbaren och läsa, medan barnen badar i havet. Skulle gärna bo där själv, om de hade kylskåp och kokmöjligheter på rummen.
Karin 213 dagar kvar till Karpathos |
|
|||
|
|||
Sv: Karpahtos maj-10
Bägge av hotellen du valt är bra, skulle själv föredra Electra beach. Biluthyrningen är det litet knepigare med, för det finns en hel massa av dessa, bilarna de har är största delen ok. Men sen gäller det veta hur länge du hyr bilen och hur bra du kan pruta på priset ? Själv skulle jag fråga mej för hos några av hyrfirmorna och be muntlig offert, sen är det också av stor betydelse hurudan service du får av personalen på dessa firmor, ofta är personalen eller ägaren lite stöddiga, o glömmer att du är kund o dem brukar jag glömma. Nästa sommar startar en av de gamla moppeuthyrarna med ca 20 bilar, av vilka jag har fått den bästa kundbetjäningen som är möjlig på ön va gäller två och fyrhjulingar ! Du skall fråga efter Million motorbikes o Yannis, de har uthyrningar inne i centrum av Pigadia, Amopi och nedanför Menetesdalen deras telefon 6979 888668, lycka till med semestern o hoppas du också finner något att åka med !
rolle |
|
|||
|
|||
Olympic hotell kan jag rekommendera om man inte är rädd för ett branta backar upp till hotellet. 5-10 minuter ner till Pigadia. Detfinns ett hotelli hamnen med restaurang, rekommenderas, liksom fiskrestaurangen näst näst längs ut mot kajen där dagsbåtarna går. Blåsig men mkt trevlig ö.
|
|
|||
|
|||
Tackar tackar för tipsen...
Tycker också att bägge hotellen ser bra ut,kanske att electra har bättre läge? |
|
|||
|
|||
Bättre läge har den garanterat. Dessutom nära till beachen kanske 50 m ? Också till till de platser det händer saker och ting ifall det händer ? Det sker inte så värst mycke på Karpathos, men om det skulle hända .... så sker det i den riktningen av byn där Electra ligger !
|
|
||||
|
||||
Instämmer i allt som Rolle säger. Från poolbaren på Electra Beach går det en liten trappa, bara ett par steg, rätt ner på sandstranden. Dessutom är det bara en mycket kort promenad därifrån, ett par minuter kanske, till Taverna Pelagos där du kan lyssna på och dansa till riktigt bra grekisk musik. Ett par minuter åt andra hållet och du är på Pigadias strandpromenad med en mängd tavernor och barer. Ett flertal bil- och moppeuthyrare hittar du alldeles i närheten av EB.
För att komma till Sounds of the Sea går du först genom ett bostadsområde, sedan en backe upp över berget och sedan en längre backe ner på andra sidan berget. Kan tänka mig att det är kolsvart utefter vägen när solen har gått ner, eftersom hotellet ligger alldeles ensamt här nere. Visst, det är ett fint hotell, men det ligger väldigt avsides. Karin med 212 dagar kvar till Karpathos men som valde att boka Manos Plaza eftersom läget är viktigast för den här familjen |
|
|||
|
|||
Foton på electra beach hotel?
Har någon foton från det här hotellet och dess omgivning
|
|
||||
|
||||
Sv: Foton på electra beach hotel?
Väl bekomme!
Bilderna finner du i bildgalleriet under rubriken Electra. Nyss inlagt. Arne |
|
||||
|
||||
Sv: Foton på electra beach hotel?
Den här bilden är från 2005:
Electra Beach ligger alltså precis där stranden börjar, väldigt nära till stan, mycket folk, mycket solstolar och parasoller. |
|
|||
|
|||
Vi bodde der i 2007 og hvis vi reiser tilbake til Karpathos igjen er vi ikke i tvil om hvor vi skal bo.
Electra Beach er flott, alt er rent og pent og det ligger supert til. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|