|
||||
|
||||
Kalymnos-Amorgos
Lite konstig kombination kanske Går det och ta sig med båt från Kalymnos till Amorgos utan att åka till Pireus först
Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Kalymnos-Amorgos
Här i detta forum är väl inget konstigt!
Du kan åka via Astypalea men det lär kräva en övernattning. Men Asty är en ö som är mer än väl värd att man stannar några dagar. Sedan går det bra att ta sig vidare till Amorgos med Blue Star. Celbe |
|
||||
|
||||
Asty är ju också en fin ö Men Amorgos har stått längre på önskelistan Är det enklare om man åker från Kos då Det är ju lätt och ta sig dit från Kalymnos för vidare färd
Riitta |
|
||||
|
||||
Jag kan inte svara, jag håller mig här...
Men detta är ett bra tillfälle att berätta om Nisos Kalymnos, som kanske kommer att få ligga i hamn ett tag. Man har inte fått statliga pengar till driften och bolaget kan nu inte betala drivmedel och personal, lön har inte utbetalats på fem månader! Man väntar 1,5 miljoner euro, och får man inte åtminstone hälften innan månadens slut blir det inga turer till Astypalea och Samos. |
|
|||
|
|||
Monica, visst er det her off topic-svar fra meg her og kanskje raderes det; men å være uten lønn i så lang tid får våre turistdilemmaer til å fremstå som luksuriøse - selv om flere av oss sikkert også har våre eksistensielle/hverdagslige ups and downs (men forstår frågan du fremsatte Riitta, og du fortjener uten tvil å få komme til Amorgos - selv om Kalymnos er en av de beste øyene som finnes ).
|
|
||||
|
||||
Ett klippt citat
Citat:
Jag som räknar iskallt med att det kommer att gå en färja mellan Kalymnos och Astypalea i sommar. Men om ser jag det ur en annan synvinkel: Vad skoj att klura ut ytterligare en alternativ resrutt! Det håller mig vid liv denna gråa, blöta och gråa höst... Samtidigt så känner jag starkt för både besättningar och landpersonal som inte fått lön på så länge, och håller med om att våra planeringsproblem är I-landsproblem. /Grimm, som fick ny energi av tanken på att få surfa gtp igen... |
|
||||
|
||||
Blue Star Ferries går måndagar 22.10 från Kalymnos till Astypalea. Från Astypalea går Blue Star Ferries tisdagar 05.55 från Astypalea till Amorgos. Det blir några timmar i hamnen, men du slipper Pireus.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Hur i hela friden ska Agathonissi och Arki klara sig nu? |
|
|||
|
|||
Stopp nå igjen? Erstatningsbåt? Den er jo livsnerven til flere små øyer mellom Kalymnos og Samos. Ikke bra!
|
|
||||
|
||||
Jag ska givetvis följa utvecklingen noga!
|
|
||||
|
||||
Det där låter ju bra Janne År det samma båt tro, som fortsätter mot Amorgos i tidiga morgontimmen
Nu skall man hitta en bra väg till Kalymnos också kanske det billiga flyget från Landvetter till Aten och sedan flyg till Kos eller Kalymnos Ja, ja nu har jag ju tid efter jul och kolla olika alternativ Sen skall man ju hem från Amorgos också Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
||||
|
||||
Det kan man ju fundera på
Riitta |
|
||||
|
||||
Flyger ni hem från Kos?
|
|
||||
|
||||
Tror jag inte, ifall vi skulle till Amorgos sistDå är det lättare flyga från Santorini eller Aten, kan jag tänka mig.
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Blue Star Ferries går från Amorgos till Pireus varje dag under sommaren. Du kan själv pussla ihop din rutt på deras hemsida. Tidtabellerna för 2010 finns redan ute. Senast redigerad av Kalimera den 2009-11-23 klockan 15:27. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
Jag har ju aldrig förut "fixat ihop" någon lite längre resa, så detta blir ju spännande Från Kalymnos får det nog bli Landvetter-Aten-Kos och sedan båten över Det blir nog hemresan som blir en utmaning, kanske
Jag får väl sätta mig och forska efter jul när friheten börjar Skulle allafall vara härligt och komma til Amorgos äntligen, men Kalymnos vill jag inte hoppa över Karpathos kanske får vänta till senhösten när jag skall dit och plocka oliver Fast man vet ju aldrig ifall man får ett spel och sticker när man känner för det Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - som förstår hur Du menar...Tänk vilken lycka nu att kunna åka PRECIS när biljetterna är billiga utan att tänka på jobb. |
|
||||
|
||||
Nu skrev jag ju fel förstås Härifrån får det bli via Landvetter-Aten-Kos
Snabbast och billigast, tror jag Riitta |
|
|||
|
|||
Men Riitta, nu har Du ju tid så Du kan väl åka en vända extra bara för njutningens skull
Lissi |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|