Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-27, 20:23
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009
Standard Var ska vi bo?

hej!
Vi har ännu inte bestämt oss vart vi ska åka till sommaren. Vi har tittat på en mängd öar (finns ju en del att välja på ) och den senaste är Rodhos. Vi har tittat på Lardos (St James hotell). Undrar om det är FÖR lugnt och hur man enklast tar sig upp till Rodhos stad någon kväll. Är inte så sugen att bo uppe i staden utan vill bo lite utanför, gärna med promenadavstånd till en strand. Vi brukar även hyra bil för att se oss omkring, nya stränder och mysiga byar. Hur är det att snorkla på Rodhos? Vi har två tonåringar med oss som behöver lite aktivitet men som inte kräver något direkt partyliv. Funderar även att kombinera med en vecka på Tilos eller Symi. Alla tips är välkomna! Jag vet att här finns många Rodhosfantaster på forumet och ser fram emot lite tips!
Svara med citat
Gammal 2010-01-08, 11:00
Maria Maria är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Var ska vi bo?

Hej,
Vi bor alltid på västkusten i Ialyssos. Vi tycker att där är lagom lugnt och skönt och många restauranger att välja på (även om vi alltid äter på vår favorit Platon), dessutom är det nära att ta bussen eller en taxi in till Rhodos stad, för att shoppa eller besöka Gamla stan. Fast på västkusten är där inte mycket att se om man vill snorkla, då brukar vi hyra moppe eller bil och åka till östkusten oftast till Kalithea eller Anthony Quinn Bay, perfekt om man vill snorkla, sola, bada och äta en god grekisk sallad.
På Västkusten blåser det oftast lite mer så där är det populärt med vindsurfing, finns även en del Jet-ski uthyrare.
Vi har bara varit på Symi en gång på en dagsutflykt och jag skulle gärna också vilja stanna där över natten(eller flera)för uppleva Symi när alla dagsturister gett sig av. Där var väldigt vackert men inte särskilt stämmningsfullt med alla oss dagsturister som virrade runt
Mvh
Maria
Svara med citat
Gammal 2010-01-08, 16:21
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Jag skulle valt att bo i Charaki eller i Stegna. Tyvärr går det inte charter till någon av dem.
Svara med citat
Gammal 2010-01-08, 22:43
Gorgona Gorgona är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Jag skulle inte bo vid västkusten, finns inga bra badstränder där. Jag skulle välja afantou eller colimbia, och då på en b&b. Annars är det häftigt att bo inne i gamla stan, inte ofta man får bo i en medeltidsstad.
Svara med citat
Gammal 2010-01-09, 15:07
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Har bott ett par gånger på östkusten ca 5 km utanför stan. Det var i för sig längesen, men vi trivdes väldigt bra på Eden Roc som hotellet heter. Nu tror jag att Apollo har det. Det är ju kanske lite dyrt men det finns andra hotell i samma område tex Virginia.
Det är fina stränder där: Paradise beach och så ligger ju Sunwing granne med en fin strand nedanför. Bussar går ofta in till stan och taxi är inte så dyrt heller. Det finns en del tavernor i närområdet också.
Har snorklat vid Paradise beach där det finns lite klippor. Tror nog att östkusten är bättre för snorkling eftersom det inte blåser lika mycket där.

Hälsningar Katitzi
Svara med citat
Gammal 2010-01-09, 15:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Gorgona Visa inlägg
Annars är det häftigt att bo inne i gamla stan, inte ofta man får bo i en medeltidsstad.
Visst är det! Vi bor alltid i gamla stan som jag tycker är Greklands näst vackraste stad. Men nästa gång vi åker till Rhodos blir det nog Stegna.
Svara med citat
Gammal 2010-03-16, 11:33
ouzakia ouzakia är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Maria skrev att de alltid bodde på vestkysten, har du eller noen andra bodd eller hørt om hotel Rafael? Har funnit en "billig" tur i april med det hotellet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:41.