|
||||
|
||||
-25,brrr!!!!
Midvinternattens köld är hård, stjärnorna glittra och glimma......
Oj vilken vinterkyla vi har -25 gr här i Sala! Längtar till sol och värme mer än nånsin. Hoppas ni alla Kalimerianer har det gorr ändå på det nya året! Kramar från Kerstin! |
|
||||
|
||||
Sv: -25,brrr!!!!
Citat:
Då är det inte bara här som det är kallt! Just nu står termometern på minus 28 grader... och det lär väl inte räcka. Pelletsen försvinner så snabbt att man nästan inte hinner fylla på i "burken" och då har vi ändå inte full sprutt på eländet för huset är stort. Hoppas bara att vi hinner få påfyllning innan den tar slut... Sol och värme har aldrig varit så långt borta! /Eva |
|
||||
|
||||
"Bara" -18 här i Handen. Passar på att frosta av frysen... Så praktiskt att kunna förvara maten ute på balkongen så länge.
Karin |
|
|||
|
|||
Citat:
Då kanske inte jag skall klaga som har -2 i södraste Sverige, men till mitt försvar är det kallare här eftersom blåsten och beläget alldeles intill havet... |
|
||||
|
||||
-21 i Järfälla, kanske isbjörnar och pingviner kan flytta hit om det fortsätter att smälta vid polerna...
|
|
||||
|
||||
Bistert men myggfritt! Vi har dryga 20 minusgrader i kustlandet, men uppe i den Västerbottniska fjällvärlden hade Hemavan i morse minus 38 grader.
Då känns det skönt att nedräknaren nu är nere under 90 dagar. Arne |
|
|||
|
|||
ca 16 på den södra sidan av storsta´n
|
|
||||
|
||||
[QUOTE=Arne;189707]Bistert men myggfritt![/I
[/QUOTE Det var positivt tänkt |
|
||||
|
||||
- 26 i Moelv, indre østlandet.
|
|
||||
|
||||
Vi på den andre sida av Mjøsa ( Gjøvik) har samme temperatur som dere, Moelv - mer enn kaldt nok det
- men på lokalradioen var det nevnt temperaturer ned til 42,3 hørte jeg - et kjent sted som Røros hadde minus 41 i natt Kari |
|
||||
|
||||
Hår i Uddevalla är det sådär "mitt i mellan" -12,4 just nu
Riitta |
|
||||
|
||||
Jisses! Då har vi ju rena blidan här i Luleå med ca -15
Tänkte just ta mig ut på en härlig vinterpromenad faktiskt. Har man bott här i norr i hela sitt liv så vet man hur man klär sig i kylan. Dessutom så underlättar det om man skaffar sig en lagom mängd underhudsfett också Ivi |
|
||||
|
||||
Nära -25 här också närmare bestämt -23 utanför Örebro det är kallt det.
Men det ger en ju en chans att vara inne och pyssla; läsa på Kalimera, öva lite grekiska o,s,v. Mvh Ann som snart ska slå på tv:n och titta på (ej utöva) lite vintersport |
|
|||
|
|||
Igårkväll var vi bjudna till vänner på ett tunnbad. -24 grader, låg i baljan i två timmar o titta på stjärnorna. Inget dåligt nöje i väntan på värmen som känns långt borta nu.
Inger |
|
||||
|
||||
16,9 i Umeå just nu om lokaltidningen har rätt. Ska ta en promenad i det vackra vinterljuset. Jag är född i Norrbottens inland så dessa dagar påminner mig om barndomen då vi var ute och lekte hela dagarna även när det var riktigt kallt. Lovikavantarna var fulla av snöklumpar och innervantarna höll nog inte alltid kylan borta. På fötterna var det luddor eller skor av renskinn men de var väldigt halkiga.
Eva |
|
||||
|
||||
Godt vi bor ved Mjøsa da, nesten "sommer" i forhold til Røros.
|
|
|||
|
|||
Jag ångrar mig... jag ska inte klaga över mina få -grader
|
|
||||
|
||||
-22 i Sigtuna och prata just med svärmor i Aten + 18 vilka kontraster och då skiljer oss endast...3,5 timmar med flyget
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|