|
||||
|
||||
noen som vet?
Er det noen som vet navnet på den artisten som synger sangen ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΜΕ ΚΟΙΤΑΖΕΙΣ. Tror det er sånn det skrives...
Nora |
|
||||
|
||||
Sv: noen som vet?
Citat:
Karin |
|
||||
|
||||
Tusen takk! Da var en av favorittene mine i box. Ikke de to største, men ihvertfall en av de større ! Og det var takket være det radio-tipset ditt, Karin! Straks jeg logget meg på den, kom den sangen!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Kul att höra! Vill du ha texten, hittar du den här: www.stixoi.info/view_lyrics.php?song_id=7017 Karin |
|
||||
|
||||
Du er bare helt utrolig asså! Nå har jeg en liten oversetter-jobb foran meg. Det er jo også en måte å lære litt mer gresk på. Og - ja, det er den sangen! Jippi!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Och om du klickar på den lilla flaggan till höger om sångtiteln, kommer det fram en översättning av texten - till italienska... Mig hjälper den faktiskt. Än så länge är min italienska bättre än min grekiska... Karin |
|
||||
|
||||
Ja, jeg forsto ett og annet ord, men jeg er ikke særlig sprek i italiensk.. Har hatt to år med spansk, men det er en stund siden, og de to språkene er ikke like nok for meg til å forstå så mye italiensk. Men man skjønner jo amore da. Men det skjønner jeg på gresk også. Tror ikke jeg har hørt EN gresk sang som ikke inneholder ett av alle de ordene de har for det. Lurer forresten litt på om det kan være mulig at en av de andre yndlingssangene mine heter erotevmenos. Men jeg tror det er ganske mange sanger som heter det. Det er ihvertfall ei dame som synger den også.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Nej, det hittar jag ingen som kan passa in. Förmodligen heter den något annat. De brukar göra det.... uj, vad jag letade efter en låt som Parios brukar sjunga, och som börjar "Poso s'agapo", vilket upprepas flera gånger i texten. Jag läste igenom varenda text jag kunde komma över, för att till slut upptäcka att låtj-keln heter "Mou'xeis kanei ti zoi mou kolasi"!!! Vem hade kunnat gissa det? Karin |
|
||||
|
||||
Ja det kan godt hende at den heter noe annet. De spilte den mye på Karpathos i sommer. Det er en litt melankolsk, veldig gresk sang, ikke pop. Og på slutten av refrenget er jeg ganske sikker på at hun synger tous erotevmenos. Ellers er det forferdelig vanskelig å få fatt i noe av teksten, til det er jeg altfor fersk på gresk. Før hun synger det siste der forresten, så synger hun anemous, det rimer jo. Også har hun litt dyp stemme igrunn. Det var oppklarende, tenker jeg!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karin som har betydligt bättre koll på karlarna... |
|
||||
|
||||
Jada, jeg har en annen yndlingssang også, som blir sunget av en mann. Hvilken mann vet jeg jo ikke ennå, men jeg skal høre på radioen, og prøve å tyde litt mere gresk. Klarer ikke å skrive ned det jeg syns jeg hører, føler meg så vanvittig teit da asså. Nesten som når veldig små barn synger engelsk. Det høres ganske likt ut, men er jo helt fullstendig på jordene.
Jeg er jo bare i min spede begynnelse hva angår gresk musikk. Tenk hvor mye jeg har å se fram til! |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|