Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-10-23, 20:58
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard noen som vet?

Er det noen som vet navnet på den artisten som synger sangen ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΜΕ ΚΟΙΤΑΖΕΙΣ. Tror det er sånn det skrives...
Nora
Svara med citat
Gammal 2005-10-23, 21:01
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: noen som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Nora
Er det noen som vet navnet på den artisten som synger sangen ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΜΕ ΚΟΙΤΑΖΕΙΣ. Tror det er sånn det skrives...
Nora
Det bör vara Alkistis Protopsalti.

Karin
Svara med citat
Gammal 2005-10-23, 21:04
Noras avatar

Tusen takk! Da var en av favorittene mine i box. Ikke de to største, men ihvertfall en av de større ! Og det var takket være det radio-tipset ditt, Karin! Straks jeg logget meg på den, kom den sangen!
Svara med citat
Gammal 2005-10-23, 21:05
karinafps avatar

Citat:
Tusen takk! Da var en av favorittene mine i box. Ikke de to største, men ihvertfall en av de større ! Og det var takket være det radio-tipset ditt, Karin! Straks jeg logget meg på den, kom den sangen!

Kul att höra! Vill du ha texten, hittar du den här:

www.stixoi.info/view_lyrics.php?song_id=7017

Karin
Svara med citat
Gammal 2005-10-23, 21:08
Noras avatar

Du er bare helt utrolig asså! Nå har jeg en liten oversetter-jobb foran meg. Det er jo også en måte å lære litt mer gresk på. Og - ja, det er den sangen! Jippi!
Svara med citat
Gammal 2005-10-23, 21:12
karinafps avatar

Citat:
Du er bare helt utrolig asså! Nå har jeg en liten oversetter-jobb foran meg. Det er jo også en måte å lære litt mer gresk på. Og - ja, det er den sangen! Jippi!
Ja, jag har lärt mig massor av grekiska genom att försöka förstå sångtexter!

Och om du klickar på den lilla flaggan till höger om sångtiteln, kommer det fram en översättning av texten - till italienska... Mig hjälper den faktiskt. Än så länge är min italienska bättre än min grekiska...

Karin
Svara med citat
Gammal 2005-10-23, 21:21
Noras avatar

Ja, jeg forsto ett og annet ord, men jeg er ikke særlig sprek i italiensk.. Har hatt to år med spansk, men det er en stund siden, og de to språkene er ikke like nok for meg til å forstå så mye italiensk. Men man skjønner jo amore da. Men det skjønner jeg på gresk også. Tror ikke jeg har hørt EN gresk sang som ikke inneholder ett av alle de ordene de har for det. Lurer forresten litt på om det kan være mulig at en av de andre yndlingssangene mine heter erotevmenos. Men jeg tror det er ganske mange sanger som heter det. Det er ihvertfall ei dame som synger den også.
Svara med citat
Gammal 2005-10-23, 21:30
karinafps avatar

Citat:
Lurer forresten litt på om det kan være mulig at en av de andre yndlingssangene mine heter erotevmenos. Men jeg tror det er ganske mange sanger som heter det. Det er ihvertfall ei dame som synger den også.

Nej, det hittar jag ingen som kan passa in. Förmodligen heter den något annat. De brukar göra det.... uj, vad jag letade efter en låt som Parios brukar sjunga, och som börjar "Poso s'agapo", vilket upprepas flera gånger i texten. Jag läste igenom varenda text jag kunde komma över, för att till slut upptäcka att låtj-keln heter "Mou'xeis kanei ti zoi mou kolasi"!!! Vem hade kunnat gissa det?

Karin
Svara med citat
Gammal 2005-10-23, 21:37
Noras avatar

Ja det kan godt hende at den heter noe annet. De spilte den mye på Karpathos i sommer. Det er en litt melankolsk, veldig gresk sang, ikke pop. Og på slutten av refrenget er jeg ganske sikker på at hun synger tous erotevmenos. Ellers er det forferdelig vanskelig å få fatt i noe av teksten, til det er jeg altfor fersk på gresk. Før hun synger det siste der forresten, så synger hun anemous, det rimer jo. Også har hun litt dyp stemme igrunn. Det var oppklarende, tenker jeg!
Svara med citat
Gammal 2005-10-23, 21:41
karinafps avatar

Citat:
Ja det kan godt hende at den heter noe annet. De spilte den mye på Karpathos i sommer. Det er en litt melankolsk, veldig gresk sang, ikke pop. Og på slutten av refrenget er jeg ganske sikker på at hun synger tous erotevmenos. Ellers er det forferdelig vanskelig å få fatt i noe av teksten, til det er jeg altfor fersk på gresk. Før hun synger det siste der forresten, så synger hun anemous, det rimer jo. Også har hun litt dyp stemme igrunn. Det var oppklarende, tenker jeg!
Det ringer inga klockor så här spontant. Men det kanske klarnar litet senare. Eller också kommer någon annan och hjälper till.

Karin
som har betydligt bättre koll på karlarna...
Svara med citat
Gammal 2005-10-23, 21:56
Noras avatar

Jada, jeg har en annen yndlingssang også, som blir sunget av en mann. Hvilken mann vet jeg jo ikke ennå, men jeg skal høre på radioen, og prøve å tyde litt mere gresk. Klarer ikke å skrive ned det jeg syns jeg hører, føler meg så vanvittig teit da asså. Nesten som når veldig små barn synger engelsk. Det høres ganske likt ut, men er jo helt fullstendig på jordene.
Jeg er jo bare i min spede begynnelse hva angår gresk musikk. Tenk hvor mye jeg har å se fram til!
Svara med citat
Gammal 2005-10-23, 21:59
karinafps avatar

Citat:
Klarer ikke å skrive ned det jeg syns jeg hører, føler meg så vanvittig teit da asså. Nesten som når veldig små barn synger engelsk. Det høres ganske likt ut, men er jo helt fullstendig på jordene.
Men du, skriv ner det du tycker att du hör, och skicka det till min inbox! Då är det ingen annan än jag som ser det, och kanske till och med kan tyda det till något som jag känner igen! I alla fall bör jag kunna få ihop det till "riktiga" ord som jag kan söka på. Försök!

Karin
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:07.