|
|||
|
|||
Nakenbad på Schinoussa och Donoussa?
Min fru och jag planerar att resa runt i Kykladerna under några veckor i slutet av juni. Eftersom vi helst undviker våta badkläder undrar vi hur utbudet av nakenbad på Schinoussa och Donoussa. Finns de och är det tillåtet?
|
|
|||
|
|||
Sv: Nakenbad på Schinoussa och Donoussa?
På Donoussa finns det goda möjligheter för nakenbad på avslappnat sätt om man undviker stranden mitt i Stavros (Xora). På övriga stränder är det ca 50 % nakenbadare för det mesta.
Schinoussa har jag ingen koll på numera, när jag var där för ca 8 år sedan funkade det att bada naken på någon av de mest avlägsna stränderna. Det är i princip förbjudet att bada naken i hela Grekland, men grekerna själva gör det ofta. Ibland kommer polisen och talar om att man ska ta på badkläder, men bara då någon har klagat direkt hos dem. Detta förhållningssätt gäller även andra saker som är förbjudna, så länge ingen klagar låter man det pågå, klagar någon så måste polisen agera. Våga |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Hej vi har varit på Donoussa ett flertal gånger. Oftast har vi badad på Kedros stranden ( ca 10 min gångväg från stan ). Vi brukar alltid bada nakna och det har aldrig varit några problem utan folk gör som de känner för . Vi ska för övrigt ditt i mitten av Juli. hls Björn + Ann-marie
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|