|
||||
|
||||
Sista flaskan retsina öppnad
Vi köpte med oss tre småflaskor retsina, Kourtaki, i somras. Dem har vi snålat med, men nu har jag öppnat den sista. Jag är ingen älskare av grekiska viner, men retsinan slinker ner utan problem!
Hur många dagar är det kvar till vår resa? Vad kan det vara? Drygt 35 dagar... Solljuset gör inte att man längtar mindre, snarare mer. Vi är nu nere i tre öar på tre veckor. Amorgos (minst en vecka), några dagar på Schinoussa och sedan Naxos. Tror det kan bli ganska lagom. Övernattning i Aten plus båtresa ut och in gör ju att det inte blir "totalt" tre veckor. Tiden får utvisa. Hoppas att vulkanaskan ligger still när vi ska åka. Aina |
|
||||
|
||||
Sv: Sista flaskan retsina öppnad
Kourtaki finns på systemet, inte småflaskor, men ändå.
|
|
||||
|
||||
Lägg därtill att Retsina Malamatina på halvlitersbutelj med kapsyl finnes i bolagets beställningssortiment.
Arne |
|
||||
|
||||
Äsch... då är det väl ingen sport!
Karin som endast handlar ouzo på plats i Grekland |
|
||||
|
||||
Kära Arne! Jag blev så glad, när jag läste ovanstående. Malamatina med kapsyl är oöverträffat till grekisk mat. Jag gick genast in på Systembolagets hemsida, men där var det kalla handen. Hur jag än söker, finns ingen Malamatina. Var det där ett av dina berömda skämt, eller är det jag som letar dåligt?
|
|
||||
|
||||
Du har rätt! Från och med den första Januari i år har Malamatina utgått ur beställningssortimentet, detta pg av extremt låg efterfrågan enligt chefen för bolaget här på Ersboda i Umeå. (Arnes efterfrågan?)
Det finnes dock en privatfirma som importerar Malamatina och säljer till restauranger och dylikt, men denna väg är dessvärre stängd för privatpersoner ännu så länge. Men det går ju alltid att pressa närmsta grektaverna här i Sverige att beställa hem densamma. Länk http://www.meletis.se/Retsina%20Malamatina.htm Arne |
|
|||
|
|||
Ja men man kan ju alltid privatimportera via systemet o Meletis .Det har jag gjort fl. ggr. Senast aug 09 priset blev då 53kr fl att jmf. med c:a 17 kr i Gr.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|