|
||||
|
||||
Ny info om tavernor i Galatas/Kalamaki/Daratso
Vi talade i en tidigare tråd om bristen på tavernor i Kalamaki-området och både jag och Lars nämde Galatiano Perasma i Galatas som ett alternativ. Tvekan rådde dock om huruvida de har sommaröppet eller ej, och nu kan jag meddela att de har de! Från och med i sommar har de öppet från 11.00 till sena natta. De kommer dessutom att anordna särskilda "Bouzouki-kvällar" med levande grekisk musik - traditionell och modern- och dans. Vid större sällskap kör de levande musik från 21.00, men både Christos och Anna är flexibla och glada i att framträda och jag har avtvingat deras charmiga dotter ett löfte om att hon ska dansa för/med gästerna
Man kan, om man vill, förboka spettgrillat lamm men då krävs det ett sällskap om minst 8 personer, lammet grillas till öppet beskådande. I övrigt kör de med hemlagad traditionell mat, erbjuder menyer för €17 och bjuder på vin eller en drink till maten. Bor man i området Agii Apostoli/Chryssi Akti, Daratso eller Kalamaki är det en trevlig promenad upp till min lilla hemby Galatas och tavernan ligger på vänstra sidan om vägen ca 50 meter före torget och kyrkan. Bor man längre ifrån så stannar bussarna från Chania helt utanför dörren, annars kan man ta en taxi. Tavernan lockar varken med havsutsikt eller centralt läge, det är bara en urcharmig grekisk taverna med många nöjda stamgäster och ett mysigt ägarpar. Större sällskap bör förboka bord precis som på alla tavernor/restauranger. Jag har både mailadress och telefonnummer nu om någon är intresserad. Från ett (dagstid...) soligt, vinstilla och stekhett Galatas //Kikh |
|
|||
|
|||
Sv: Ny info om tavernor i Galatas/Kalamaki/Daratso
Hej Kikh !
Läser alla dina trevliga och kunniga inlägg ! Dina väderrapporter och tips lyser upp dagen. Åker till Platanias den 19/6, vi ska bo på Lissos apt. Vore sååå tacksam om du kunde uppdatera vårt vetande med tips om de trevligaste matställen där. Är ju ett år sedan vi var där senast och mycket kan ändras på ett år ! Tack på förhand ! Bozz |
|
||||
|
||||
Hej Kikh!
eftersom du tydligen bor nära Kalamaki så kanske du kan svara på om det lilla gatuköket i Kalamaki vid den lilla fina kyrkan finns kvar och så även hotell Zotis?vi har varit där 14 dagar ifjol och trivdes mycket bra! häls.a-c |
|
||||
|
||||
Citat:
För övrigt tycker jag att ni ska upplysa ägarna till Lissos om vilken fantastisk och kunnig receptionist de gick miste om - nämligen MIG! ( Jag är fortfarande intresserad om de ändrar sig...) //Kikh |
|
||||
|
||||
Citat:
Om du menar kantinan på piren så finns de kvar och har lika bra mat som alltid. Inte á la carte utan á la plåtbleck Hotellet känner jag inte alls till men jag är "nyinflyttad ! och bor i Galatas. Ni är välkomna igen! //Kikh |
|
||||
|
||||
Citat:
Denne Tavernaen høres ut til å være midt i blinken for et større selskap jeg skal være med på i Oktober. Vi skal feire en fødselsdag i Chania området. Kan du sende meg mailadressen og telefonnummer? - Tusen takk for dine værrapporter fra "Chania - Platanias". De leses med fornøyelse. Ser frem til ny tur i Oktober. (Mulig jeg ikke klarer å vente så lenge) På forhåndt takk. MortenJ |
|
||||
|
||||
Citat:
//Kikh |
|
||||
|
||||
Kikh! Betyder "soligt, VINSTILLA,stekhett...." att det har börjat "tryta" i flaskorna??
June, från ett icke vindstilla skåne. Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Långa varma kramar från oss i hettan //Kikh |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|