![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi funderar på att åka till klostret Evangelistria när vi åker ner i augusti... Gör vi denna utflykt med apollo en tidig kväll på ungefär 2,5 timmar kostar detta 39€... dyrt tycker jag. Nu har jag inget körkort så det blir kanske svårt att ta sig dit på egen hand. Finns det möjligheter att göra denna utflykt på ett annat sätt än just att följa med apollo?
K - 63 dagar kvar till Skiathos.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men, kan du inte ta taxi fram och tillbaka till klostret?!
Kolla med någon taxichaufför och hör vad han tar, är det sen ett ok pris (det måste ju bli billigare än Apollo!) så bestäm att han hämtar upp er igen efter ett par timmar. Ha ett par extra taxinr. i beredskap ifall han "glömmer av er", så ni kommer därifrån! ![]() Vi var där för ett par år sedan i slutet av augusti, och till en början var vi mer eller mindre de enda turisterna - supermysigt! Lycka till! |
|
|||
|
|||
![]()
Mycket dyrt, vi har varit upp m moppe och det är bra väg dit, vackra vyer och trevligt där. Tror att det finns en lokalbuss som går upp dit också... Har inte åkt den själv. Alla alternativ verkar dock billigare.
|
|
|||
|
|||
![]()
Låter som ett bra alternativ, men har själv inte hört talas om det...Nån som vet??
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är möjligt, men har inte heller hört om någon lokalbuss dit. Det jag vet är att jag förra veckan gick förbi en skylt utanför Segafredo (liten café/brunch ställe efter supermarketen i korsningen in mot Staden). Där stod det att något företag åkte på sightseeing dit i 2 timmar precis som du beskriver. Det var något lokalt bolag om jag förstod rätt. Dumt nog kollade jag inte priset, men tror ju det är billigare än Apollos pris..
|
|
|||
|
|||
![]()
Kommer hålla utkik på alla annonser gällande utflykter väl på plats där nere
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|