|
|||
|
|||
Tips på prisvärt boende Andros och Tinos
Boende i september på Andros och Tinos sökes.
Lagom pris och bra standard på rummen. |
|
|||
|
|||
Sv: Tips på prisvärt boende Andros och Tinos
Vi bodde väldigt, väldigt bra på vår Andros-vistelse i juni. Vi hade en superfräsch lägenhet i Batsi. Väldigt nära två fina stränder och med en fantastisk utsikt över Batsis centrum. Fantastiskt trevlig värdfamilj. Vi betalde 65 euro för en lägenhet med ett stort kominerat kök och allrum med en utdragssoffa, 1 sovrum med dubbelsäng och en rymligt och fräscht badrum.
De hade även väldigt schyssta studios. Inget sovrum på dessa, utan sängen i det stora rummet. Dessutom hade dessa en enorm jätte balkong. Hör av dig om du vill ha mejladress och telefonnummer |
|
|||
|
|||
Ha ha..precis den rutten ska vi göra 14-28 april nästa år.....så även jag är intresserad av boendetips på Andros....Men är det bara Batsi som rekommenderas? Vi gillar ju lite större orter och funderar på Andros stad, Chora....Vad är fel med denna ort eftersom alltid Batsi nämns?
På Tinos bor vi alltid hos Nikoleta i Chora. Det är ett mycket enkelt men också mycket mysigt boende, med bra läge . Jag åker dit om 12 dagar igen för 5:e gången på drygt 2 år. Hon står alltid i hamnen när båtarna kommer om hon har lediga rum! Liten, mörklockig, glad och ofta en skylt med "svensktalande". Hon bodde nämligen i Sverige i 16 år innan hon för ca 25 år sen flyttade tillbaks till Tinos med sin familj. Dottern och sonen har det urflotta hotellet ALTANA som Janne och Camilla bodde på några dagar på förra resan och som han skrev om här på Kalimera. När åker ni? Jag är där1-7 september. Lissi |
|
|||
|
|||
Vi tillbringade bara en dag i Andros stad och personligen skulle jag inte vilja bo där. Men föredrar man lite större städer så är nog Andros stad ett alternativ. Det var mycket folk där, och VÄLDIGT blåsigt (ligger på den blåsiga sidan av Andros) och ganska skräpigt och rörigt. Men mysigt på sitt sätt. Och folk var otroligt trevliga och tillmötesgående.
Men vi föredrar definitivt Batsi. Inte lika blåsigt, mindre, lugnare, mysigare och betydligt bättre stränder. Fast i april så är det kanske väldigt stängt och dött i Batsi, så då är kanske Andros stad ett bättre alternativ. |
|
||||
|
||||
Jag funderar också på en resa till Andros och Tinos kanske redan nästa år. Verkar fint och bra att man inte behöver åka från Pireus. Berätta gärna lite mer om er resa och om Batsi förbindelser med andra orter etc. Jag föredrar minder platser så Andros stad är nog inget för mig. Åker nog inte så tidigt som i april eftersom jag vill ha lite sommarvärme.
Eva |
|
|||
|
|||
..och vi gillar ju större orter så Andros Chora är det givna valet för oss...är det blåsigt så kan man strosa i gränderna. I mitten av april ligger vi ändå inte på någon strand utan vandrar på dagarna och njuter grekiskt kvällsliv på kvällarna.
Lissi |
|
|||
|
|||
Vi landar i Aten 9 september så vi går ju om varandra Lissi. Jag mailade ju till dig för ett tag sen om Nikoletas adress så vi kommer oxå bo hos henne. Kan inte bestämma mig om jag vill bo med balkong eller på nedre plan mot trädgården. Vad tycker du ?
|
|
||||
|
||||
Det går ganska fort att strosa runt i de gränderna.
|
|
|||
|
|||
Men Janne, med den kunskap Du har om Batsi t ex, contra Andros Chora...13 april och 6 dagar framåt....Var tror DU vi skulle trivas bäst???? Jag har ju ingen aning om storleken på någon av platserna...eller finns det någon annan by att bo i?? Badväder är det ju knappast så att man vill tillbringa mer än korta badstunder på stranden... Hjälp oss gärna med tips.
Emelie: Svårt att råda. Jag bor i ett rum med balkong och där har man koll på gatan och man ser en liten flik av havet t v... MEN tyvärr har inte markisen gått att använda de senaste gångerna då den blåst sönder...Nikoleta sa att det skulle byggas ett tak över balkongen till i år, men på grekers vis är jag nog lite tveksam om det är gjort.... Morgonens frukost är mysig att äta där för då är ingen sol, men eftermiddag utan markis är varmt.....Av gårdsrummen skulle jag nog välja stugan med egen terass...lite dyrare och kanske myggigare om Du har otur... Men det är jättesvårt att råda. "Mitt" rum har kyl men ingen kokmöjlighet, men köket på gården är mycket väl utrustat och där finns bryggare och vattenkokare. Jag tar alltid upp lite porslin och så har jag doppvärmare med till kaffet.... Synd att vi missar varandra!!! Lissi |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|