|
||||
|
||||
En man att lyssna på
I går kväll hade jag och andra i en fullsatt aula i Elies konferenscentrum nöjet att lyssna på en man av ovanlig resning. - Kroppsligen en böjd och åldrad person som man blir om man levat i nittio år, men glasklar i tanke och tal.
Vasos Lyssaridis, cypriotisk läkare och folkets man under större delen av 1900-talet. Han har sett alla de stora elefanterna dansa... Han blev efter många rörda tal utnämnd till hedersmedborgare på Kalymnos och sen höll han en intressant föreläsning som jag förstod -trots de många fyrstaviga orden, sådan var hans förmåga att uttrycka sig. Det handlade om Cyperns olika problem och även Turkiets; inte ensidigt utan med förståelse som bara den kan visa som vet hur politik påverkar våra liv. Ikväll vandrar vi runt i Vathy, vi inte så betydelsefulla men dock välsyftande politikerämnen...ska se en ny väg och prata med folk. Jag förstår inte hur vi ska hinna med strategiprat också, det får väl bli som det blir. Många trevliga personer har jag lärt känna lite bättre. |
|
|||
|
|||
Sv: En man att lyssna på
Monica har du något tips vad man gör när en person missköter sin hund, håller den inspärrad i en liten bur dag o natt, hunden skäller dygnet runt, ingen motion maten hälls direkt på backen en gång om dagen ,Samtal med ägaren hjäper inte.
|
|
||||
|
||||
Jag antar att du kan polisanmäla honom, för även här finns det lagstiftning i frågan. Sen är det en annan sak om man gör något åt det. Jag ska kolla med vår djurskyddsförening hur de agerar. Jag vet att de har tagit hand om misskötta djur men inte vilka vägar de går.
|
|
|||
|
|||
Tack det vore bra om du kunde kolla
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|