Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-17, 12:41
M.G M.G är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Otrevliga biljettförsäljare

Hade otur med några biljettförsäljare på bussarna. Hade vi otur eller är det fler som varit med om det? Blev verkligen paff på hur dom uppförde sig.
En ignorerade mig totalt när jag snällt försökte prata med honom. Vi visste inte riktigt var vi skulle gå av men det hade han ingen lusta att hjälpa till med och vid ett tillfälle stog vi i mitten på bussen för vi skulle bara åka några få hållplatser men vi blev skickade längst bak. Det förstår jag iofs men när vi skulle gå av hade han inte hunnit ta betalt så vi fick inte gå av utan var tvungen och betala först så vi fick snällt åka med en hållplats till!

Tycker det var många som inte var speciellt trevliga på restauranger och affärer....kanske dom var less på turisterna men det är ju dom dom ska leva på.
Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 22:13
Melindas avatar
Melinda Melinda är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010
Standard Sv: Otrevliga biljettförsäljare

Även jag upplevde lite av denna tendens i somras. Faktum är att det bara var på bussresorna vi upplevde ett lite småtråkigt (läs: hårt och ointresserat) bemötande. Och så klart på flygplatsen men då skulle vi ju hem
Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 12:05
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Även en kretensare kan liksom oss alla ha en dålig dag, eller hur?
Visst märker man skillnad på humöret hos ganska många som på ett eller annat sätt har med turismen att göra så här i slutet på säsongen. Det är inte samma sprudlande humör som i april eller maj månad.
Det är ändå lika trist när man råkar ut för ett dåligt bemötande där nere eller var det än sker.
Vi höll för många år sedan på att bli avslängda från en buss, mest på grund av språket eller snarare beroende på betoningen. Konduktören envisades med att vi hamnat på fel buss, men si då satt det en liten svartklädd gumma på andra sidan mittgången som förklarade för honom vi menade och var vi skulle gå av.
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 18:09
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
En ignorerade mig totalt
Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men da jeg fyldte 40 år, blev jeg på mystisk vis usynlig. Måske det også er sket for dig
Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 20:32
M.G M.G är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Tror problemet är löst Susie. Jag är 45
Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 13:22
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Ja, de som säljer biljetter på bussarna har väl inte gått någon charmkurs direkt. Men jag har aldrig upplevt dem som otrevliga. Men de ler ju inte i onödan om man säger så..
Svara med citat
Gammal 2011-02-14, 22:08
Kajsa Kavat Kajsa Kavat är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Det kom ju fram att det var satt i system av biljettförsäljare att lura turister på pengar genom att systematiskt ta för mycket betalt.

Tror att ett annat system togs i bruk pga det så nu får man biljett där det tydligt det framkommer hur mycket man betalat.

En svenska boendes på Chaniakusten blev utsatt och hennes mans/sambos grekiska släktingar kontaktade en lokal tidning om det.
Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 14:21
ovetts avatar
ovett ovett är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
Hade otur med några biljettförsäljare på bussarna. Hade vi otur eller är det fler som varit med om det? Blev verkligen paff på hur dom uppförde sig.
En ignorerade mig totalt när jag snällt försökte prata med honom. Vi visste inte riktigt var vi skulle gå av men det hade han ingen lusta att hjälpa till med och vid ett tillfälle stog vi i mitten på bussen för vi skulle bara åka några få hållplatser men vi blev skickade längst bak. Det förstår jag iofs men när vi skulle gå av hade han inte hunnit ta betalt så vi fick inte gå av utan var tvungen och betala först så vi fick snällt åka med en hållplats till!

Tycker det var många som inte var speciellt trevliga på restauranger och affärer....kanske dom var less på turisterna men det är ju dom dom ska leva på.

Ja det kan jag svara på...
De blir lite less på turister i slutet av "säsongen"..Vi åker i början när är som grönast och de inte är trötta på oss "turister"...
Men det är ju ingen ursäkt att bete sig som ett "svin"...Håller med..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:43.