|
|||
|
|||
Bensin mack
Var på Karpathos för ca 5 år sedan och har för mig att det då fanns bara en bensinmack på ön finns det fler nu?
|
|
||||
|
||||
Sv: Bensin mack
O, ja, nu finns det TVÅ! En i vardera änden av stan...
|
|
|||
|
|||
Sv: Bensin mack
....fram till helt nyligen fanns det faktiskt 4 mackar på öa, i par som av nån outgrundlig anledning låg/ligger helt bredvid varann. De tvenne på vägen mot flygplatsen låg/ligger på varsin sida av vägen, men numera är den högra(om man kommer från stan) nerlagd.Så nu finns det bara tre kvar...
Sen i andra änden på vägen mot Aperi, ligger de två mackarna på vänster sida av vägen(om man kommer från stan) Den första, som drivs av Manoli,det är han som ofta kommer ut för att tanka med en (otänd)cigarr i mun... Den andra macken,närmast Aperi känner jag inte till så mycket, men det ligger lite bilfirmor,verkstäder,.etc bakom och jag var där för några år sen och donade med Chronis gamla BMW, salig i åminnelse..... gummit eller mjukplasten på ratten höll på att falla i bitar, så jag satte på en rattmuff, fast utan hår, efter att ha fyllt i groparna med skumplast....funka rätt ok, faktiskt! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|