![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har en laptop (Dell Inspiron). Den har varit kass ända sedan jag köpte den, nu har den spårat ut totalt och "säger" att det inte finns något batteri i datorn, fast det sitter ett batteri i. Någon som har varit med om detsamma och har några goda råd?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, detsamma råkade min svärmor ut för. Om det nu är samma problem. Batteriet tog inte laddning längre och tror då att pc:n körs på batteri. Det finns flera lösningar
1. Köp nytt batteri (=dyrt) 2. Ta bort batteriet och kör på nätsladd 3. Låt batteriet sitta kvar och sätt om energialternativen, så att batteriet inte indikeras. Kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde med alt 3. Ska se om jag hittar beskrivningen hemma. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har också en Dell, fast inte Inspiron utan Studio.
När jag hade haft den i knappt ett år, började en ruta med exakt det innehåll som du beskriver komma. Jag ringde Dell-supporten och det visade sig att det till en del modeller hade följt med en batteriladdare som förstörde moderkortet så att det inte kände av batteriet. Jag fick nytt moderkort, ny laddare och så var det någon uppdatering som behövde göras eftersom det var ett nyare moderkort, och sedan fungerade den igen. Kanske kan det vara samma problem med din dator? Ring Dell-supporten i vilket fall. Jag har bara goda erfarenheter av dem (med det enda undantaget att de pratar skånska ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Skånska ska väl inte vara så svårt ,du har ju tränat på mig.Och Janne förstår väl skånska likaväl som blekingska
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Janne, hänger sig laptopen? Dvs, att den startar upp och sen efter ett tag ger musplattan upp för att efter ett tag hela pc:n hänger sig?
Wolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Måste man inte ha garantin kvar för att supporten ska hjälpa till? Datorn hänger sig inte, den fungerar med sladd, men inte utan. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ha servicetagen redo när du ringer. Den är det första de frågar efter. (Den finns på en lapp under datorn.) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|