|
|||
|
|||
Hotel Europa, erfarenheter?
Vi bestämde oss tillslut för Hotel Europa 11-20 juli, någon som har några erfarenheter av detta hotell som de vill dela med sig? =)
|
|
||||
|
||||
Sv: Hotel Europa, erfarenheter?
Vi bodde på Europa for en del år siden, og hotellet var OK, nær den vestlige stranden, og meget nær bargaten, hvis det er noe poeng.
Det vi reagerte negativt på, var at hotellet (på den tiden) var fullt av plakater som fortalte hva vi skulle gjøre, og hva vi absolutt ikke skulle gjøre, av typen "Ta ikke med egen mat eller drikke til bassenget", "Hotellets håndklær må ikke tas ut av rommet", og en rekke av tilsvarende forbud og påbud. Vi følte oss som barn som måtte instrueres og passes på. Det har aldri vært aktuelt for oss å reise tilbake til hotellet, og på neste tur fant vi "vårt" hotell på Rhodos, bare noen få meter fra Europa, og merkelig nok har dette hotellet navn etter en annen verdensdel, Hotel Africa. Men for all del, vi hadde to gode uker på Europa også..... |
|
|||
|
|||
Vi övernattade en natt på Europa på väg till Symi 2005. Apollo hade detta hotell för övernattning för de som skulle vidare.
Vi sov bara en natt och tyckte det var ok för detta , men vi sa båda att vi var glada att vi inte skulle stanna där på semestern. Små balkonger och mycket liv runt om. MEN vi var ju inställda på en semester på Symi och med ett småskaligt boende. Vet man vad man beställt och är medveten om VAR i Rhodos stad hotellet ligger så är det säkert OK. Lissi |
|
||||
|
||||
Låg där 14 dagar 2006. Kan hålla med om att alla "förbudsskyltar" var lite irriterande. Frukosten som vi köpt till var väl ingen värsting men man blev mätt i alla fall. Efter vår resa genom USA så kan jag ju säga att frukosten på Europa var "outstanding" för frukostar på motel i USA är en bagel i bästa fall.
Vi hade balkonger mot poolen, bodde där över en midsommar med fotbolls-VM. Europa ligger strax intill bargatan men trots det var vi inte störda av folklivet. Ett stort plus var att Rest Yamas låg näst intill vägg i vägg. Hotellet har väl ingen hög standard men det dög för oss. Det tog 15 min att gå till Elli beach, 15 min till gamla stan så det var helt ok. Sen beror det ju på hur känslig man är för trafikljud och barljud. Vi är tåliga så det kanske jag ska tala om. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|