|
|||
|
|||
tidtabell för sommaren
Hej alla!
Undrar om någon här som har lite koll kan hjälpa mig? Har varit i Grekland några gånger tidigare men oftast åkt charter eller som senast, köpt flygbiljetter och stannat kvar på samma ö hela semestern. Men i år så åker vi med Norweigan till Rhodos 2v och tänkte då åka till Karpathos ena veckan. Vi åker med barn som tycker det är roligt och åka båt så därför tänkte vi ta färjan. (Vet att flyget går snabbare och är mkt prisvärt). Vet inte om jag fattar riktigt hur man hittar tidtabellerna dock. Har varit inne på flera av dom stora linjernas hemsidor men får inte fram några tider alls! Är jag för tidigt ute? Vi kommer till Rhodos den 28:e Juli och tänkte stanna en natt och ta färjan över redan nästa dag. (En Fredag). Har ju bokat hotell på Karpathos från den 29:e men det känns ju lite knepigt om man inte ens vet om det går någon båt då. Isåfall kanske man står utan hotell om vi måste stanna längre på Rhodos. (Behöver ett rum för 5 pers.) Har även bokat hotell i Lindos från den 5:e till den 11:e Augusti så det är ju också bra och veta om vi är tillbaka då. Kände att jag var tvungen och boka hotell redan nu för att vara garderad för det verkar ta slut i en rasande fart när man kollar runt på nätet. Ok, det blev värsta utlägget men jag undrar alltså om någon vet något om tidtabeller Rhodos-Karphatos? Tacksam för lite hjälp! |
|
|||
|
|||
Sv: tidtabell för sommaren
....här är adressen till den stora färjeportalen < http://www.greekferries.gr/ >
Enligt lokal info från Karpathos så just nu (mars 11) går det bara en båt, Ireapetra, men förhoppningsvis kommer det till nån/några fler framåt säsongen. Mvh, Mikke |
|
||||
|
||||
Sv: tidtabell för sommaren
Gå inn på sidene til ANEK Lines, der ligger rutene for fergen mellom Rhodos og Karpathos. Nå ser det ut til at det er Prevelis som skal gå ruten, men det kan jo endres når sommeren nærmer seg. Men dette er en grei side å sjekke. Ifjor sommer gikk både Prevelis og Ierapetra denne ruten.
http://web.anek.gr/portal/page/porta...tes_Timetables |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|