|
|||
|
|||
Hitta eget boende i Halkidiki
Hej,
Läste angånde Halkidiki att det kan vara svårt att hitta eget boende pga att de flesta reser hit med charter. Stämmer det? Vi funderar på att flyga till Thessaloniki och åka till Halikidiki på egen hand. |
|
|||
|
|||
Sv: Hitta eget boende i Halkidiki
Jag kan inte tänka mig att det bara är charterresenärer som åker till Halkidiki. Det är ju inte minst massor av greker som åker dit. Har Du sökt på www.booking.com efter rum? Om ni flyger till Thessaloniki och hyr bil på flygplatsen (eller beställer innan hemifrån) och sen åker dit ni vill så hittar ni garanterat rum.
Lissi |
|
|||
|
|||
Tack för ditt svar Lissi. Vi vill helst inte boka innan utan hitta det vi gillar på plats. Det är liksom charmen med att åka på egen hand. Men det går säkert
bra då vi åker i början av juli. Vet du eller någon annan om det går båtar från Halkidiki till Skopelos eller Skiathos och i så fall hur lång tid det tar? |
|
||||
|
||||
Hej Anne-Maj,
Det är säkert inga problem att hitta boende i Halkidiki. Vi åkte runt förra året och hittade en del pärlor vara vi valde att bo Sarti en vecka. Lycka till med resan! /Göran |
|
||||
|
||||
Hej,
Inga problem att hitta eget boende finns gott om pensionat, mest på "fot nr 2" kan endast vara lite fullt en helg då många från Saloniki åker ditt över helgen men leta istället och Ni hittar säkert något toppen ställe! C |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Jepp Lissi, den mest besökta är ju Kassandra, jag personligen gillar Sithonia mer ,är en aning lugnare och upplever den delen som mysigare.
C |
|
||||
|
||||
När vi var i på Kassandra förra året skrev jag guiden efter min vecka där. Klart att det går att hitta boende på egen hand men de flesta ställen att bo på är Hotell som många charterresenärer bokar hemifrån. Det är inte som ute på öarna när man kommer iland.
Som tidigare skrev, om man kommer på fredag är det mycket svårare för alla greker åker själva ner över helgen. Kul att ni skall åka dit. Verkligen jätte fint och mycket att se. Det är inte mycket svenskar där. Dom är få och man reagerar när man hör någon prata svenska. Kanske du kan spräcka myten när du kommer hem och vi kan uppdatera guiden . |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|