|
||||
|
||||
Stränder för snorkling
Hej
Inte många dagar kvar tills vi åker nu Min sambo gillar att snorkla. Tar gärna emot tips på stränder som har bra snorkel ställen. Lotta |
|
||||
|
||||
Sv: Stränder för snorkling
Det kan man ju göra på många ställen. Vi gillar undervattensmiljön i Amoppi. Där finns det fina bergsformationer under vattnet
Ha en underbar resa Riitta |
|
||||
|
||||
Apella er også en flott strand for snorkling. Mange fine undervannformasjoner, og en god del fisk.
God reise, jeg kommer etter om en måned! |
|
|||
|
|||
Rekommenderar också Amopi och någon av de mindre vikarna där. Kristallklart vatten, mycket fisk av olika sorter, havsanemoner, mm.
|
|
|||
|
|||
....nu är inte jag nån snorklingsexpert, men är man verkligen sugen på att snorkla i kristallklart vatten utan att trängas med andra, så ta båten Xrisovoulantou till Saria,den triangelformade ön som bildar Karpathos nordligaste spets.
Båten går söndagar på morron från hamnen i Pigadia och gör ett stopp i Diafani och sen ligger den ca 3 timmar i en vik på östra sidan av Saria. I vikens norra del går det in klyftor som man kan simma in i, och några av dom är ganska djupa,och ljuset sipprar in genom sprickor ovanifrån.Helt suveränt och oförglömligt....... Vattnet är det klaraste jag sett, nånsin....det är som att simma i glas..... Stor varsamhet anbefalles dock vid vandring i bergen runtomkring,därför att det ligger mycket tunna skivor som lätt lossnar..... Mikke |
|
||||
|
||||
Tack för alla tips. Här kommer det att snorklas!
|
|
|||
|
|||
Jag kan rekomendera en strand som heter Diakofti som ligger bakom flygplatsen, massor av snäckskal, klart vatten, men ofta blåsigt
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|