Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-13, 19:50
urpe urpe är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Årets första Greklands resa blir till Rhodos: Pefkos...

Så var årets första(får se om vi kan få in en till)till Grekland bokat.

Vi blir första gångare till Rhodos och Pefkos: Pefkos View tidigare är Naxos, Lesvos, Karpathos, Kreta, Skopelos och Skiathos favoriter, får se om vi lägger även denna resa dit , blir så för att den passar bäst med datum etc....

Alla tips om matställen, stränder etc mottages....
Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 23:52
Soleil Soleil är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Årets första Greklands resa blir till Rhodos: Pefkos...

Citat:
Ursprungligen postat av urpe Visa inlägg
Så var årets första(får se om vi kan få in en till)till Grekland bokat.

Vi blir första gångare till Rhodos och Pefkos: Pefkos View tidigare är Naxos, Lesvos, Karpathos, Kreta, Skopelos och Skiathos favoriter, får se om vi lägger även denna resa dit , blir så för att den passar bäst med datum etc....

Alla tips om matställen, stränder etc mottages....
Vi har bott på Stella view flera gånger, dvs. 7 gånger, och Pefkos view är
bredvid Stella view. Fin utsikt över byn i alla fall.
Hellas o. Artemis kan jag rekommendera som matplats, det finns mer nog men finns inte namnen på alla.
Skall till pefkos i början av augusti igen... man längtar dit... jag gillar den fina sandstranden i byn o. Lindos är nära också. Den gamla byn Lardos är något att besöka också, där finns restauranger också.
Svara med citat
Gammal 2011-06-12, 18:28
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Soleil Visa inlägg
Vi har bott på Stella view flera gånger, dvs. 7 gånger, och Pefkos view är
bredvid Stella view. Fin utsikt över byn i alla fall.
Hellas o. Artemis kan jag rekommendera som matplats, det finns mer nog men finns inte namnen på alla.
Skall till pefkos i början av augusti igen... man längtar dit... jag gillar den fina sandstranden i byn o. Lindos är nära också. Den gamla byn Lardos är något att besöka också, där finns restauranger också.
Vi ska också till trakterna i början av augusti. Vi brukar bo bortanför Pefkos, mellan Pefkos o Lardos i den lilla byn Lothiarika. Vi har aldrig utforskat Pefkos men tänkte göra det denna gång. Vi kanske är där samtidigt? Vi åker dit 7 aug och stannar i 14 dagar. Hör av dig om intresse finns.
Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 18:06

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Vi ska också till trakterna i början av augusti. Vi brukar bo bortanför Pefkos, mellan Pefkos o Lardos i den lilla byn Lothiarika. Vi har aldrig utforskat Pefkos men tänkte göra det denna gång. Vi kanske är där samtidigt? Vi åker dit 7 aug och stannar i 14 dagar. Hör av dig om intresse finns.
Annars en fin ide att mötas i Pefkos men vi åker dit ner den 30.7 o. tillbaka
den 06.08. Den veckan är min sista semestervecka då.
Vet ej heller var Lothiarika ligger men ska reda på när vi är där nere.
I "gamla Lardos" brukar vi besöka nog, antingen på kvällen eller promenera dit tigigt på morgonen. Där finns en taverna vi gillar, namnet har jag glömt...
Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 18:16

Savvas heter tavernan i Lardos, en riktig grekisk tavern.
Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 19:10
Mysans avatar

Å lilla Lothiarika åker du förbi som första by om du åker från Pefkos till Lardos. Hela byn börjar med en liten affär/restaurang på vänster hand. Det är "vårt" ställer. Mamma, pappa, döttrar Joanna och Aritza samt gud vet hur många fastrar o mostrar i köket! Restaurangen heter Perikles och affären Angelikas.

Men som sagt, i år ska vi prova Pefkos. Utbudet där är enormt mycket större än i Lothiarika. Vi har typ 4 restauranger att välja på varav en är kines och i Pefkos finns det väl ett 20-tal små hak. Samtidigt slits man mellan lojaliteten till "mamma & pappa" där vi ätit i sex år, varje dag, och nyfikenheten på nya ställen. Men under 14 dagar ska vi nog hinna med både och tror jag.
Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 20:02

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Å lilla Lothiarika åker du förbi som första by om du åker från Pefkos till Lardos. Hela byn börjar med en liten affär/restaurang på vänster hand. Det är "vårt" ställer. Mamma, pappa, döttrar Joanna och Aritza samt gud vet hur många fastrar o mostrar i köket! Restaurangen heter Perikles och affären Angelikas.

Men som sagt, i år ska vi prova Pefkos. Utbudet där är enormt mycket större än i Lothiarika. Vi har typ 4 restauranger att välja på varav en är kines och i Pefkos finns det väl ett 20-tal små hak. Samtidigt slits man mellan lojaliteten till "mamma & pappa" där vi ätit i sex år, varje dag, och nyfikenheten på nya ställen. Men under 14 dagar ska vi nog hinna med både och tror jag.
Nu minns jag Lothiarika, ett litet samhälle strax efter pefkos.
Ni kommer säkert att trivas i Pefkos. Pröva restaurangerna Hellas o. Artemis. Också ett par andra vid huvudgatan är värd att prova.
Vid den stora strande finns nu en bra taverna, där brukar vi äta lunch när vi är på stranden. Det var ett cafe tidigare.
Vad jag börjar längta till Pefkos!!
Svara med citat
Gammal 2011-06-16, 09:39
Mysans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Soleil Visa inlägg
Nu minns jag Lothiarika, ett litet samhälle strax efter pefkos.
Ni kommer säkert att trivas i Pefkos. Pröva restaurangerna Hellas o. Artemis. Också ett par andra vid huvudgatan är värd att prova.
Vid den stora strande finns nu en bra taverna, där brukar vi äta lunch när vi är på stranden. Det var ett cafe tidigare.
Vad jag börjar längta till Pefkos!!
Tack för tipsen! Har skrivit ner dem och tar med dem! Förstår så väl din längtan, samma här!
Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 14:28
urpe urpe är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Stort Tack för tipsen, de är nedskrivna

Någon med erfarenheter av Pefkos View och/eller tips på bra moped/bil uthyrare ?

Hur lång är det från Pefkos ner till Parsonisi ?

Förstått av surfning på nätet att Pefkos är poppis i England
Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 18:28

Citat:
Ursprungligen postat av urpe Visa inlägg
Stort Tack för tipsen, de är nedskrivna

Någon med erfarenheter av Pefkos View och/eller tips på bra moped/bil uthyrare ?

Hur lång är det från Pefkos ner till Parsonisi ?

Förstått av surfning på nätet att Pefkols är poppis i England
I pefkos finns det två biluthyrare, Marathon o. en till som ligger nära varandra vid huvudgatan. Har använt de båda, ganska hyggliga priser.
En moppeuthyrare har funnits också , ingen erfarenhat om den.

Pefkos view o. Stella view har en gemensam pool, åtminstone jag trivs vid poolen också ( ägarna till båda hotell är släkt med varanda dvs. syskon).

I byn brukar det vara folk fr. England, lite äldre men ocksä yngre.Deras hotelli ligger nära till havet.
Vi skall till Gotland i slutet av juli, så resan till pefkos blir av först i början av augusti (den 2 eller 3. aug).
Man har något att vänta... det är det bästa.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:01.