|
|||
|
|||
pythagorion på Onsdag
drar till pythagorion på Onsdag och ska bo på hotell damo mitt i hamnen. vill rekomendera alla att bo där o boka med havsutsikt, mycket trevligt och mysigt ställe.
ha en fin sommar |
|
||||
|
||||
Sv: pythagorion på Onsdag
Takk for tips... jeg reiser på lørdag
God tur ! Ia |
|
|||
|
|||
Landar på lördag kl. 15.50 från Athen. Kör förbi till "stugan" i Kalami, Vathi. Sen är det bara Gangou-beach som gäller till 27.6. Efter det par dagar i Athen. Sedan hemåt 30.6. på eftermiddag.
|
|
||||
|
||||
Jag har också bott på Damo, 2005. Ett väldigt bra läge och vi hade en stor bälkong med utsikt över havet. Under hotellet fanns en bar som en trevlig greknorsk ägde.
|
|
||||
|
||||
men det var veldig dyrt....
Ia |
|
||||
|
||||
Har du kollat om Eva på pension Sunshine har lediga rum. Välskött boende och en underbar hyresvärdinna. Även om du har balkong mot trädgården så är det fint att sitta och titta på träden och lyssna till fågelkvittret. Mycket grekisk charm här och väldigt rent med välmanglade lakan och vackra broderade dukar på balkongborden. Perfekt läge en gata in från strandpromenaden.
Eva |
|
||||
|
||||
Ja, jeg har tittet på siden hennes... men jeg er ikke så glad i å snakke i tlf. og iallefall ikke på engelsk...hehe..
Tenker jeg tar det på sparket, sikkert mye ledig på denne tiden og jeg kan jo stikke oppom henne. Har tittet litt på Kokkari også..ser fristende ut...det er jo altfor mange steder man vil være på en gang Har sittet på Youtub og sett på små videor... men takk for tipset Eva! Ia |
|
||||
|
||||
Hon pratar mycket bra engelska så det är lätt att förstå om du behöver ringa henne när du är på plats. Annars är det säkert ok att strosa runt lite och titta efter beonde på plats. Jag har bokat hos Eva bara för att jag trivdes så bra där förra gången. Sonen med sambo var också väldigt nöjda med stället när de var där. På Fourni ska jag däremot välja på plats och hoppas få ett rimligt pris trots att det fortfarande är lite högsäsong kvar när jag anländer.
Eva |
|
||||
|
||||
Jeg har bestemt meg for kokkari... siden jeg må bli fra lørdag formiddag til søndag før båt går til Evdilos (ettersom hva jeg har forstått) På slutten av turen håper jeg på noen dager på Lipsi. Da går jo båten inn til Pythagorion slik at jeg kan ta en natt der da... slik får jeg jo ser mere av samos
Planen er Ikaria, Fourni, Lipsi... har 18 dager på meg så det blir sikkert bra. Reiser du alene du også Eva? Første gang jeg reiser alene hvor jeg skal besøke flere steder... litt blandede følelser akkurat nå Takk for råd, skal ta med meg hennes tlf.nr Ia |
|
||||
|
||||
Jag reser också ensam. Har gjort det tidigare och det har fungerat bra. Ibland har jag träffat trevliga turister som jag umgåtts lite med och ibland har jag fått god kontakt med värdfolket och då har vi gjort några saker tillsammans. Generellt tycker jag att det har varit lättare att knyta goda kontakter med andra på mindre öar och platser än på större turistorter.
Min ursprungliga plan var att resa i september och då sammanstråla med vännerna Arne och Birgitta på Fourni. Första gången jag besökte den ön var de också där och vi hade en del gemensamma tavernasittningar. Almanackan på jobbet ommöjliggjorde dock den planen så nu blir det slutet av aug med hemresa 3 sept. Jag stannar 14 dagar och planerar bara att besöka Samos och Fourni. På Samos har jag mycket kvar att upptäcka så jag hoppas kunna ta mig runt lite med buss mellan byarna. Åkte till ett par byar förra gången tillsammans med några andra och det var trevligt. Jag tror nog att du får en bra resa även om du reser ensam. Jag brukar ladda upp med en bunt pocketböcker och de får följa med även till tavernan. Sista semesterresan jag gjorde var med dotter och två små barnbarn i vintras och då blev ingen bok läst. Det var underbart att vara med de små dygnet runt och man somnade ganska ovaggad när kvällen kom. Eva |
|
|||
|
|||
Eva på Sunshine "öppnade" för säsongen förra lördagen, 4 juni. Men jag ringde henne tisdagen innan, alltså sista maj och frågade om ledigt rum...
Hon hade precis gjort sig startklar inför säsongen så SJÄLVKLART var vi välkomna. Tisdag till torsdag bodde vi som enda gäster hos henne! Kanonbra! |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Halloj.
Vi betalade 30 euro per natt. Vi bodde där två nätter, i ett litet rum med dubbelsäng. Som raskt blev bäddad med en hoprullad handduk i "skarven", då Eva insåg att vi hade en son med. Funkade jättebra. Men rummet innehåller "bara" ett litet kylskåp och vattenkokare, med lite porslin till. Bara till frukostfix alltså. Men jättetrevligt, rekommenderas varmt! Lena |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|