Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-27, 11:17
Spektakel Spektakel är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011
Standard Övernattning i Hania stad

Hej,

Jag är helt greklands nybörjare och har lyckats med något väldigt rörigt; att boka flyg till mig och mina två barn, 9 och 2 år, som landar i Hania, Kreta, kl19.25 - när vårt hotell ligger i sydøst-Kreta, och jag inte har kørkort.

Jag har fått veta vilka bussar jag ska ta, men man kan inte komma hela vägen till Markri Gialos så sent, så jag måste hitta övernattning i Hania. Eller i Heraklion, för den del, dit kan vi komma på kvällen.

Har ni några förslag? Det ska får gärna vara nära flygbussen, och väldigt väldigt billig - vi sover vart som helst närmast .

Hoppas här finns någon som vet nån pärla!
Svara med citat
Gammal 2011-06-27, 11:34
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Övernattning i Hania stad

Det får nog bli övernattning i Chania. Flygbussen går till Chania 21.20 från flygplatsen och sista bussen till Heraklion går 21.00 vad jag kan se...

Malin
Svara med citat
Gammal 2011-06-27, 11:57

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Det får nog bli övernattning i Chania. Flygbussen går till Chania 21.20 från flygplatsen och sista bussen till Heraklion går 21.00 vad jag kan se...

Malin
Ja du har rätt, jag såg fel på tidtabellen. Man kan ju ta en taxi, förstås - det skulle inte kosta så mycket?
Svara med citat
Gammal 2011-06-27, 12:37
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Spektakel Visa inlägg
Ja du har rätt, jag såg fel på tidtabellen. Man kan ju ta en taxi, förstås - det skulle inte kosta så mycket?
Jag åkte taxi från Chania flygplats till busstationen för en månad sedan och då kostade taxin 25 €.

Ingegerd
Svara med citat
Gammal 2011-06-27, 17:15

Citat: