|
||||
|
||||
Skall testa ospec.
För första gången i min historia skall jag testa att resa ospecificerat.
Det känns kul att inte ha en susning om var man skall bo och ändå till skillnad mot att åka med obokat boende ändå veta att boendet är klart Vi fegade lite vid bokningen och valde dusch och toa på rummet som minimikrav, skall som sagt bli kul att se var vi hamnar // Helén |
|
||||
|
||||
Sv: Skall testa ospec.
Det blir nog bra, Hellen!
Vi har åkt ospec. ett antal gånger, i höstas fick vi 5-stjärnigt och nu senast 4-stjärnigt, andra gånger har vi fått fina ställen, nya ställen, bra hotell med pool osv. osv. Bara en enda gång har vi fått ett ställe som vi absolut inte ville bo på i 14 dagar. Får man ett sådant ställe, där man vet att man inte kommer att trivas, då är det viktigt att kunna bestämma sig för att hitta boende på egen hand - ta en del av fickpengarna helt enkelt och droppa hyrbil, utflykter eller vad man nu är villig att offra för att bo bättre. Oftast får man dock ett fint boende till priset, och man kan ju alltid välja att åka iväg på några dagars utflykt inkl. övernattning på egen hand. Spänd på att höra dina erfarenheter! Kalo taxidi! Trevlig resa! |
|
|||
|
|||
Kul, blir spännande med rapport sedan då=) Själv testar vi att bara köpa flygresa o boka hotell själva, känns onekligen lite pirrigt! Allt ser ju snyggt ut på datorn...
|
|
||||
|
||||
Ha en riktigt bra resa. Antar att det är till Grekland ni ska.
Eva |
|
||||
|
||||
Ja det blir Grekland och skulle vi nu hamna i på ett absolut obeboligt ställe så vet vi ju hur man ordnar boende. Oavsett var vi hamnar så tror jag att vi väljer att bo på annat ställe några dagar, det är det jag sett som fördel med att öluffa tidigare. Det blir Karpathos denna gången
// Helén |
|
|||
|
|||
Häftigt!!! Ha det gott och hälsa karinafp!
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag skall hälsa
|
|
||||
|
||||
Karin kommer och fixa så ni inte missar dom viktigaste ställerna
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Det låter bra det |
|
||||
|
||||
Citat:
Något som jag blivit misstänksam mot på senare år är det frivilliga tillägg som vissa charterbolag kör med för att få garanterat egen dusch och toalett. Är det bara ett sätt att bättra på intäkten något eftersom de flesta inte vågar chansa, eller finns det numera en reell risk att bli utan egen dusch/toa? Ni är säkert inte de enda som "fegat". Finns det någon här på forumet som chansat och åkt dit???? Det som däremot ibland hindrat oss från att välja ospecat är när det på vissa resmål finns ett antal olika bostadsorter som kan komma ifråga, och vi vi av någon anledning endera absolut vill eller absolut inte vill hamna på en viss ort. Det kan vara ganska stor skillnad på att hamna på t ex en huvudort och att hamna i en pytteliten by som ligger ganska långt därifrån. Det ena behöver ju inte alls vara sämre än det andra, men det är en smakfråga och ofta föredrar man det ena. Men på många resmål spelar det mindre roll. Visst är det kul, spännande och ofta prisvärt att resa ospecat. I Grekland har vi fyndat bl a i Rethymnon och på Korfu. Kul att ni valt Karpathos. Det blir säkert toppen. Riv inte hela stan bara, utan spara lite tills vi kommer i september! Ska bli intressant att få lite rapport när ni kommer hem. Trevlig resa! Mats |
|
||||
|
||||
Karpathos är en fin ö men som ni säkert vet är Pigadias stränder ingen höjdare. Jag har bott där tre veckor en augustimånad men bada gjorde vi nästan alltid vid andra stränder. I jämförelse med många andra ställen jag besökt är Pigadia en av de fulare byarna men den har sin charm med trevliga människor.
Eva |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|