Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-12, 23:17
Aneta Aneta är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007
Standard längtar..

ja då ska vi snart åka till karpathos, förra året vart det en tur till Kalymnos där vi trivdes alldeles förträffligt men i år är det dags att återvända till Pigadia. Förra gången vi var där åt vi många kvällar på Romios vi tyckte att det var god mat där, men nu läser jag att dom inte har öppet i år.Vad jag förstod så skulle kocken ha härstammat från norr på ön(om jag inte missförstod),kanske jobbar han på ngn annan restaurant i byn??
Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 15:51
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: längtar..

Det stämmer, Romios används som scooterparkering i år. Ingen vet varför de inte har öppnat, även om det surrar många olika slags rykten. Ingen jag har pratat med vet heller vart kocken har tagit vägen. Men det finns många andra bra restauranger, var inte orolig. Jag har nu varit nere i tre veckor och har fortfarande en mängd ställen oprövade, trots att vi försöker hitta ett nytt middagsställe så gott som varje kväll. Och vi har klarat oss från nedköp hittills. Esperides har en ny kock och är numera riktigt bra. Sokakis är mycket bra, Elaia har en gudomlig saganaki me meli och de luftigaste loukoumades du kan tänka dig... etc etc

Välkommen ner och hör gärna av dig! Jag kommer att vara kvar ett tag till.

Karin
Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 09:08
Aneta Aneta är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Tack för ditt svar Karin , jag kommer ner till Pigadia i slutet på augusti. Som sagt var så fanns det ju många restauranger man får testa. Vi har aldrig besökt Pelagos när vi varit nere så dom ska få ett besök av oss(läst här på forumet att det är ett trevligt ställe)Ha en fortsatt trevlig semester
Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 11:44
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Aneta Visa inlägg
Vi har aldrig besökt Pelagos när vi varit nere så dom ska få ett besök av oss(läst här på forumet att det är ett trevligt ställe)
Absolut! Men gör inte misstaget att bara äta tidig middag där och sedan gå. Ofta börjar det hända saker efter klockan elva. Gästuppträdanden och andra trevligheter.

Karin
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:33.