Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-31, 22:41
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Charter

Nu har jag för första gången på 11 år bokat en charter till Naxos, all inclusive på hotell Kavouras i Stelida på Naxos, så nu ska jag för första gången åka med denna båt som kallas Skopan, ska bli ett sant nöje måste jag säga. Men det blir säkert bra. men man måste väl hyra en moppe när man bor i Stelida, det ligger ju lite off side eller hur?? Jag ser i alla fall fram emot att få komma till Naxos igen, måste bara dit varje år. OBS resan var jätte billig 5.400 all inckl från Landvetter.

Maritha
Svara med citat
Gammal 2011-08-01, 10:35
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Charter

Skopan går mellan Naxos och småkykladerna till Amorgos och inte mellan Santorini och Naxos.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-08-01, 12:35
NaxosNille NaxosNille är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Hei.
Det er ganske langt fra Stelida til Naxos by, så du må nok ta taxi eller leie moppe eller bil. Hvis du googler på Stelida, kommer det opp gode kart slik at du selv kan se avstanden.
Svara med citat
Gammal 2011-08-01, 12:36
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Helt rätt, men om det blåser och går elaka vågor, då får alla charterresenärerna från Santorini till Naxos en nästintill exakt Skopelitiskänsla på färden i det lilla fartyget som är inhyrt av de skandinaviska resebolagen...

Arne
Svara med citat
Gammal 2011-08-01, 21:17
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Menar du att det finns fler "fasansfulla" båtar av Scopelitis kaliber... Ujamej... Ingen dröm precis... Om det inte är stiltje då förstås...

MVH zakka
Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 13:50
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Zakka---. Vadååå, fasansfull (som inte är överens med min sammanboende man, Arne).

Birgitta, som tycker om Skopan.
Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 16:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Skopan går mellan Naxos och småkykladerna till Amorgos och inte mellan Santorini och Naxos.
Den går även mellan Santorini och Amorgos - via Ios - men bara på söndagar.
Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 18:53
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av zakka Visa inlägg
Menar du att det finns fler "fasansfulla" båtar av Scopelitis kaliber... Ujamej... Ingen dröm precis... Om det inte är stiltje då förstås...

MVH zakka
Haha... Nä, jag tror inte M/V Alexander kan jämföras med Skopelitis... Apollos charterbåt är snarast en "utflyktsbåt" utrustad med en enkel bar och sittplatser inne på entredäcket eller ute på ovandäcket. När vi åkte ner satt vi en timme i hamnen och gungade i väntan på det sist ankommande flyget, själva överresan gick smärtfritt.

På lördag åker vi hem, återstår att se hur det går... Idag blåser det friska vindar på agios giorgios beach

/Göran
Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 11:44
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Jag har tagit fel på båtar Apollos båt heter ju Alexander och inte Skopilitos, den sistnämnda har jag åkt med till Amorgos och då var det inga fel vad jag kommer ihåg, såg delfiner bla, men det blåste ju inte heller.

Har hört både bra o dåligt om Alexander, vi får be till gudarna att det inte blåser för då blir jag sjösjuk, längtar till Naxos fast det är så varmt här 30 gr igår, men det är miljöombytet och det varma medelhavet jag vill ha varje år.

Maritha
Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 14:21
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Åkte Alexander för ett par veckor sedan, på väg hem från Naxos till Santorini gick alt lugnt, men på vägen ner en söndagseftermiddag så...ja vad ska man säga, det var en lång kö till toaletten.... Tur man inte har anlag för sjösjuka. Som alltid är resor på morgon/förmiddag att föredra framför eftermiddagsturerna.
Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 17:26
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Zakka---. Vadååå, fasansfull (som inte är överens med min sammanboende man, Arne).

Birgitta, som tycker om Skopan.
Jag har också alltid gillat Skopan, fram till förra året när vi åkte från Amorgos och skulle till Naxos... Det blåste friskt och ordentligt som det gör ibland och när vi kom till Iraklia hotade jag med att kliva av med eller utan sambon... Han föjlde med som tur var... Vi tillbringade en natt på ön och åkte vidare till Naxos nästa morgon med... ja gissa... Skopelitis så klart Vinden hade avtagit lite så vi (jag) överlevde...

Men när det är lugnt och fint på havet är Skopan jättetrevlig att åka med!!!

Som tur är har de målat den blå-vit igen efter förra årets röd-vita parentes... Den är finare i "originalfärgen" tycker jag...

MVH zakka som säkert kommer att åka med Skopan igen...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:08.