Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-03, 09:21
anki5668 anki5668 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011
Standard Hotel Christinangela i Kokkari

Hej

Den 10 september bär det iväg till Samos för första gången.
Inte utan att man längtar efter min 3 veckor blöta semester i Sverige.

Jag undar om det är någon här som bott på Christinagelina i Kokkari och kan berätta lite vad man tyckte om detta boende. Vi ska ha en enrumslägenhet. Någon kanske vet vilken lägenhet som har tex mysigast utsikt, störst balkong eller på annat sätt är ett bra val.

Har som som sagt aldrig varit på Samos så det ska bli spännande.
Stannar tyvärr bara en vecka , men mottar gärna lite tips på vad man kan göra i kokkari eller dess närhet.

Tips på några bra restauranger ??

Anki
Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 19:02
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard Sv: Hotel Christinangela i Kokkari

Vi bodde på hotellet 2005 så min information är inaktuell, men eftersom ingen annan svarat, så svarar jag ändå. På den tiden i alla fall var det ett sympatiskt par från Canada som ägde hotellet. När vi kom dit med bussen stod de ute vid gatan och hälsade oss välkomna. Det har vi aldrig varit med om någon annanstans. Det kändes så trevligt och fortsättningen på vår semester blev sen precis lika bra som den började där. Vi tyckte att det var så mysigt i Kokkari!

Hotellet är helt ok, lugnt och trivsamt. Det är byggt som ett U med tvårums-lägenheter längst in mot den lilla trädgården med träd och buskar. De andra har utsikt mot lägenheterna mitt emot med en gång emellan och breda rabatter på varje sida. Vi, en familj med två vuxna och två barn, bodde i en rymlig tvårumslägenhet, med om jag inte minns fel två (!) pyttesmå uteplatser.

Det bästa med hotellet är ändå att det är bara att korsa gatan så är man på stranden, med otroligt vackra klapperstenar.

Trevlig resa!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:23.