|
||||
|
||||
En vinterhälsning från Chania
En helt vanlig decemberdag på Kreta. En kal men vacker kastanj högt ovan Derés. Utsikt från berget Korokakiana, Derés. Aburtusfrukter (Jordgubbsträd), populära bland Kretas sparvar. Ätlig men smaklös säger Wikipedia. Avokadoträd med frukt. Det är lätt att älska Kreta! //Kikh Senast redigerad av Kikh den 2011-12-12 klockan 11:29. |
|
||||
|
||||
Sv: En vinterhälsning från Chania
Visst är det lätt! Fina bilder!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Härliga bilder! Lissi |
|
||||
|
||||
Jag vågade inte prova eftersom min guide sa att de var oätliga, och för att jag hade en del Raki och mezedes att äta senare. Ville ju inte riskera förgiftning av annat än alkoholen
//Kikh |
|
||||
|
||||
Fantastiskt fina bilder Kikh!
|
|
||||
|
||||
Har saknat dig ett tag här Kikh. Kul att höra av dig igen. Fantastiskt vackra bilder. Den du kallar "en helt vanlig decemberdag på Kreta" känns för mig som en helt ovanligt vacker decemberdag. Men jag är ju inte på Kreta.
Mats |
|
||||
|
||||
Härliga bilder Kikh!
Här i Stockholmstrakten blommar en Forsythia i lekparken - med två ynkliga blommor - men i alla fall! Lena |
|
||||
|
||||
Citat:
Fina bilder Kikh! |
|
||||
|
||||
Hej! Man kan gått äta jordgubbsträdets frukter, ibland kan man hitta tom ganska goda, men de måste vara mogna. Det tillverkas smakfull vinäger och likör av bären och så har jag hört att man tillverkar även raki av dem, så klart, men det har jag inte smakat. Man skall dock inte äta hur mycket som helst av dom, sista delen av det latinska namnet antyder detta: arbutus unedo -ät bara en!
Anna/Fysimera |
|
|||
|
|||
Jättefina bilder Kikh!
Kreta är toppen alla dagar i veckan, alla veckor under året. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|