|
|||
|
|||
Tips för vecka i grekland i mars.
Vart åka en vecka i mars? Kan flyga från Rygge/Gardermoen/Landvetter. Någon som har bra tips på Grekland under vårtider. Har bara varit där sommartid. Har fått oväntat ledigt
/Heléne |
|
|||
|
|||
Sv: Tips för vecka i grekland i mars.
Södra Kreta kanske... Flyg till Chania.
|
|
||||
|
||||
Vad är du intresserad av? Är sol och varma vindar viktigt? Kan du tänka dig att resa långt norrut i Grekland är Molyvos på Lesbos ett förslag från mig. Det är en mycket vacker liten stad.
Eva |
|
||||
|
||||
Landa i Aten tag tåget till Korinth sedan har ni nära till Epidavros, Mykene och Naflion.
Lolis |
|
|||
|
|||
Citat:
Är det så att Du vill hyra bil så är det billigt denna tid på året och vi hade bil en vårvecka i månadsskiftet mars/april 2007 och det var OTROLIGT vackert och väldigt billiga boenden och väldigt trevliga människor där vi var. Annars är ju Kreta väldigt fint denna tiden och ligger ju längre söderut, liksom Rhodos. Jag skulle ta fastlandet eller en stor ö denna tiden. Ha det bra! Lissi |
|
|||
|
|||
Enig med lolis + Lissi.
Fastlandet "stenger" ikke slik som mange av øyene, og været er ofte bedre, iallfall i sør, bl.a. fordi man kan slippe kalde vinder fra havet. Korint ligger en times kjøring fra Athen med bil, Nafplio knappe to, men man kan også ta buss. Dere kan lese mer om området her, og spør meg gjerne om det er noe dere lurer på, da jeg er godt kjent. |
|
||||
|
||||
Glömde säga att Lesbos är Greklands tredje största ö och en stor ö även om man jämför med andra medelhavsländer. Här finns mycket att se och en väldigt varierad natur.
Matt Barrett har skrivit mycket bra om ön på internet om du inte vill köpa Jannes E-guide. Jag lånade också en bok som heter "Birding in Lesbos" av Richard Brooks som var väldigt intressant. Eva Senast redigerad av Eva L den 2012-02-29 klockan 12:56. |
|
||||
|
||||
Inte så varmt ännu; så, så långt söderut eller österut som möjligt - södra Kreta ja, eller Rhodos.
|
|
||||
|
||||
Min rekomendation är tveklöst Kretas sydsida.
Paleochora är fint denna tid på året. Norwegian börjar flyga till Chania 31 mars så du kan säkert hitta ett bra direktflyg hem. Möjligt att göra intressanta dagsturer med både bil/båt/buss eller vandra. Om du vill ha vandrings tips så hör av dig vi vandrar mycket i det området. Olle |
|
||||
|
||||
Håller helt med. Jag hade definitivt valt södra Kreta om jag skulle åka nu i mars.
|
|
|||
|
|||
Håller med angående Kreta och Chania som her mycket olika aktiviteter att erbjuda. Se Matt Barrett´s sida här:http://www.greecetravel.com/crete/chania/index.htm
Enjoy! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|