Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-21, 15:47
Sköldis Sköldis är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010
Standard Kan någon rekomendera en fin/bra restaurang vid Chaniakusten för en bröllopsmiddag?

Hejsan!

Gifter oss i September vid Agia Apostoli och vill gärna äta någon god trerätters efteråt. Vi är endast 4 st och behöver nu några bra tips!

Tack på förhand!
Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 16:00
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Kan någon rekomendera en fin/bra restaurang vid Chaniakusten för en bröllopsmidda

Oj, det vill till att välja något lite finare nu va? Då tycker jag att ni ska spana in Ela, To Xani eller Portes inne i den gamla delen av Chania. Alla ställena ligger inom en ca 100 meters radie. Vill ni hellre ut till Platanias och äta har ni "italienska" Symposium, inte långt från var jag jobbar Och tar ni en taxi ut i olivlundarna så kan ni äta mycket gott och fint på Drakiana.

Ha det gott!

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 18:26
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kan någon rekomendera en fin/bra restaurang vid Chaniakusten för en bröllopsmidda

Symposium är inte Italiensk men väldigt fin restaurang med god mat (grekiskt med finess ). Zafferano ligger också i Platanias och den är Italiensk...lite finare och dyrare. I gamla Platanias ligger flera restauranger med vidunderlig utsikt. Cosmos är en av dem och den som anses vara "finast"...jag har dock inte testat den. Sen finns ju många enklare tavernor, med god mat, som ligger väldigt fint vid havet...tex Mitsos i Agia Marina. (alla dessa tips kan du googla för de har hemsidor)

Lycka till!

Malin
Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 19:27
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Symposium är inte Italiensk men väldigt fin restaurang med god mat (grekiskt med finess ).. Malin
Ja du ser hur det kan gå om man inte stannar och kikar i menyn själv Jag frågade en kollega, som är stammis på Symposium, om huruvida de hade grekisk mat och hon svarade att hon inte provat något grekiskt där...

//Kikh

Som f ö kom på att ju Mylos tou Kerata är ett jäkla fint ställe att fira något på!
Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 20:42
dettiss avatar
dettis dettis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Ni har en riktigt fin restaurang i Agia Apostoli, den ligger nära kyrkan. Den heter Flamingos och är en familjerestaurang med hög klass och mycket god mat.
Ni kan hitta deras hemsida om ni googlar.

Mvh Birgitta
Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 21:28
nilams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Ja du ser hur det kan gå om man inte stannar och kikar i menyn själv Jag frågade en kollega, som är stammis på Symposium, om huruvida de hade grekisk mat och hon svarade att hon inte provat något grekiskt där...

//Kikh

Som f ö kom på att ju Mylos tou Kerata är ett jäkla fint ställe att fira något på!
Mylos är fint men jag har fått bättre mat på Symposium än Mylos... På Symposium finns allt från Stifado, Moussaka och Kleftiko till Filé Mignon och Spareribs

Malin
Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 21:34
nilams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av dettis Visa inlägg
Ni har en riktigt fin restaurang i Agia Apostoli, den ligger nära kyrkan. Den heter Flamingos och är en familjerestaurang med hög klass och mycket god mat.
Ni kan hitta deras hemsida om ni googlar.

Mvh Birgitta
Hör den till hotell Flamingos? Jag vet bara den stora fina kyrkan som ligger snett över gatan vid Jumbo...men det finns flera kyrkor kanske?

Malin
Svara med citat
Gammal 2012-03-22, 06:50
dettiss avatar

Jag menar den lilla kyrkan ute vid havet, där brukar svenska par vigas. Restaurangen tillhör hotel Flamingos och byggdes om för ett par år sedan och är toppenfin.
Svara med citat
Gammal 2012-03-22, 07:56
Sköldis Sköldis är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Åh, tack för alla tips!

Svårt att hitta någon hemsida till Flamingos,hittar bara ett hotell, är det samma?
Svara med citat
Gammal 2012-03-22, 08:18
dettiss avatar

Jag har skickat ett privat meddelande till dig.

/Birgitta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:04.