|
||||
|
||||
nafplio
Två dagar in i kursen nu... Jag har huvudet fullt av verb, men hej vad svårt det är!
Träffade Admirala i måndags och fick veta mer om stan, vilket var väldigt trevligt! I morse tog jag en springtur längs havet, med blå himmel ovanför. Det har regnat och blåst sen jag kom i söndags, så det är härligt att se solen! Nu är det dags för den lilla frukosten innan lektionen startar. Ikväll blir det grekisk dans minsann! Hälsningar från Nafplio och Bea |
|
|||
|
|||
Sv: nafplio
Veldig kjekt å treffe deg, Bea, håper solen blir værende ut uken! Lykke til med greske verb og gresk dans
|
|
|||
|
|||
Kampa pa Bea! Du fixar detta pa en av de finaste platserna i Grekland!
Sjalv kampar jag med franskan just nu, men nar jag nu blivit varm i kladerna ar det dags att aka hem, bara en solig promenaddag kvar Lissi - fran Paris, en av de finaste staderna i Europa. |
|
||||
|
||||
Vet hur det känns Bea, men det är bara att kämpa på! Lön för mödan får man (läs jag) när man på grekiska kan be om ett rum med havsutsikt.
Hälsningar sjöborren; Som lyckats några gånger - Men det är inte lätt eftersom det är samma ord för havsutsikt som för gudinna. Det gäller bara att betona ordet rätt. |
|
||||
|
||||
Citat:
Vanskelig / Svårt er det, men, som sjøborren også sier, man får virkelig lønn for strevet |
|
||||
|
||||
Då var det påsk i Grekland. Jag har förärats med röda ägg och kakor, och fick ett ljus med instruktioner av min värdinna. I kväll ska vi titta på επιταφιτος och i morgon storslagen middag och kyrka! Lite απλός μέλλοντας först bara;-)
|
|
||||
|
||||
Citat:
- en god blanding av herlig gresk påske og grammatikk |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|