|
|||
|
|||
Bilparkering i Platanias
Vi är normalt en luffarfamilj. Denna gång har vi dock tänkt att åka charter och göra utflykter med hyrbil då sambon inte är hel kurerarad än efter ett benbrott.
Har hittat finfina priser till Kreta i juni. Behöver lite hjälp av er Kreta-kunniga Kalimeror (Kalimeraner) eller vad det nu kan tänkas heta. Hur är det med parkeringsmöjligheter i Platanias. Har inte fått tag på nån på det tilltänkta hotellet men det ser svårt ut om man kollar googlemaps. Nån som vet? /Jonas |
|
|||
|
|||
Sv: Bilparkering i Platanias
Om jag inte minns helt fel tror jag att det finns nån typ av allmän parkering strax nedanför Hotel Varouxakis. Om du kommer från Agia Marinahållet svänger du vänster uppåt Ano Platanias, gamla Platanias, åker upp till det vitmålade trädet som står mitt i vägen. Där tar du till vänster nedför en liten backe, så ser du parkeringen.
Det är ju en ganska lång uppförsbacke att gå. Men du kan ju hämta bilen och hämta upp din dam exempelvis vid torget i Platanias. Det finns säkert personer som vet mer om detta än jag som bara parkerat där när jag bott på Hotel Varouxakis. Kikki kanske vet nåt om den här parkeringen? Visst är det en offentlig parkering för vem som helst. Jag har då uppfattat det så. |
|
||||
|
||||
Parkeringen i övre Platanias är fortfarande i bruk och gratis. Det finns ytterligare en större "parkering" ca 200 meter från taxitorget i byn, på strandsidan direkt efter Café Manteio och mitt emot min butik. Där parkerar man helt gratis. Nere vid Marikas finns också en större parkering som ev kan brukas av allmänheten om man frågar snällt och hälsar herrarna Gregoris och Giannis från mig
På övre sidan av vägen, helt nära Drosia finns en mindre parkering varifrån man når gamla byn och bor man åt Sonio till finns strax innan det hotellet en parkering på strandsidan, mellan Sonio Beach och klädbutiken Strapless. I annat fall får man försöka hitta en lucka vid trottoaren. //Kikh |
|
|||
|
|||
Tack för tipsen de kommer att vara till stor hjälp.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|