|
|||
|
|||
Agii Apostoli/Analipsi/Kato Stalos
Kan inte bestämma resmål , funderar på någon av dessa tre. Är det någon Kretakännare som kan hjälpa mig? Är dom likvärdiga ? Var finns dom bästa stränderna? Var är det lugnast/livligast? Vill gärna att det inte ska vara för lugnt, jag vill åtminstone har ett restaurangutbud på 8-10 stycken på promenadavstånd. Hur är det annars att åka till Kreta i början på september, är det fortfarande "turistsäsong" ?
|
|
||||
|
||||
Sv: Agii Apostoli/Analipsi/Kato Stalos
Hej !! Kanse kan jag hjälpa till på traven. Om man först jämför orterna så tycker jag att Analipsi har mer "by känsla" än de andra orterna (kanse för det äe precis vad det är) Det finns ett trevligt torg, och några små gränder och nog är det mer än 10 restauranger, kan säga att maten var fantastisk. Det är lungt annars. Fin strand med strandpromenad till nästa by som oxå har riktigt bra restauranger. Om du vill shoppa ellel längtar efter Mc donalds går det bussar till Heraklikon som har bra shopping, och även till Hersonisos som är väldigt turistigt och ungt men du kan hitta det mesta. Varit i Analipsi 3ggr.Har bott i Platanias 3ggr så jag har varit i både Agii Apostoli o Kato Stalos. Sränderna är bra där och enligt mig är det väll allt.Jag saknade nog "by känslan och mysigheten. Fördelen är närheten till Chania. Tycker inte det finns någon mysfaktor alls i de orterna. Men vi är ju olika. Vill du bara sola o bada så är det ju bra. Både Agia Marina och Platanias har oxå väldigt bra restauranger. Visst kan du åka till Kreta i september iår åker jag hem den 2/9.
Ha det gott !! |
|
||||
|
||||
Säsongen på Kreta är lång och sträcker sig ända till slutet av oktober.
|
|
||||
|
||||
Rätta mig om jag har fel men finns det inte någon gammal bydel i Kato Stalos? I Agia Marina finns det ju i alla fall.
|
|
||||
|
||||
Jo, visst är det så att det finns gamla bydelar i båda dessa orter, men enligt mig är inte känslan densamma. Både Agii Apostoli o Kato Stalos är ju sk utpräglade badorter längs den trafikerade huvudleden från Chania. Som jag sa tidigare vi är alla olika och vill olika saker. Hoppas dom blir nöjda med vilket dom väljer !!
Ha det gott |
|
|||
|
|||
Jag förstår vad du menar Åsa, det var nog en känsla jag hade innan jag ställde frågan också. Det som gör orterna Kato Stalos och Agii Apostoli intressanta är närheten till Chania. Finns det någon av charterorterna på Kreta som har både moppeavstånd till Chania och den där bykänslan?
|
|
||||
|
||||
Där går jag bet!! Om det är Chania som är viktigast kanse Nea chora vore nått?? .Inte en by det heller men promenadavstånd till stan. Fritidsresors hotell Christina är jättebra.
Annars finns ju Analipsi kvar som du nämde.Trevliga "bekymmer" Lycka till, och ha en härlig semester. Själv åker jag till Kreta 19/8. Ha det gott ty |
|
||||
|
||||
Citat:
Man kan säkert åka moppe också, men tänk på att trafiken på stora vägen och inne i stan inte är att leka med! Katitzi Strandbild från Iguana Beach i Agii Apostoli. Fina stränder med andra ord! Senast redigerad av Katitzi den 2012-08-06 klockan 21:05. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|