|
|||
|
|||
Övernattning
Är det någon som nyss åkt till Tilos en onsdag från Landvetter ?
Undrar över om vi kommer att få övernatta på Rhodos. Vi anländer kl 22,20 till Rhodos och då antar jag att det är övernattning där. När vi åker hem går planet kl 23,20 från rhodos. Det går en båt från Tilos 07.30 och en 20.30. Vill gärna veta om vi måste ta den tidiga båten då ? Vi åker om 2 veckor ska bli så himla skönt ! |
|
||||
|
||||
Sv: Övernattning
Ja, ni får säkert resa på torsdag morgon. Jag har hört att Sea Star är inte går pga fel, så det blir Dodekanisos Express som ni åker med. OM det nu är så att Sea Star inte går, så skulle jag personligen välja den tidigare turen före resan till Rhodos, eftersom det i så fall tar ett par timmar och ni ska ju vara på flygplatsen i alla fall nån timme innan. Men det kan ni kolla när ni kommer till Tilos. Det ska vi också göra.
|
|
|||
|
|||
Tack ! Ja det blir ju ganska snävt om man ska åka den sena turen. men det gör inget om vi måste åka tidigt för då kan vi ju se gamla stan på Rhodos också !
Hoppas bara det inte blir en alltför "gungig" båtresa ! Det är inte långt kvar tills vi åker nu ! |
|
||||
|
||||
Citat:
Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
Synd, den har ju varit så pålitlig länge nu.
|
|
|||
|
|||
Hej!
Tråkigt med sea stars motorproblem! Vi landar på Rhodos söndag vid lunchtid och jag förstår att man då får vänta ända till kvällen innan färjan går? Hoppas de snabbt får ordning på båten igen. Trist att vänta..... |
|
||||
|
||||
Ända till kvällen?? Jag tycker ni har tur i så fall. Ibland händer det att man måste stanna en natt på Rhodos innan man kan ta sig till Tilos. Men kolla upp detta. Vad jag kan se så är det Sea Star som går 17.30 från Rhodos på söndagarna. Men den är ju inte i drift (än i alla fall). Och när jag kollar på Tilos Travels hemsida går det inte nån färja alls på söndag kväll.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
Visste inte att det gällde charter men i så fall är det helt riktigt.
|
|
|||
|
|||
Om man ska åka över till Rhodos på morgonen och flyget inte går förrän väldigt sent på kvällen, får man ta in på nåt hotell då ? tar de hand om bagaget så man slipper dra på det ?
Mångsa frågor är det |
|
||||
|
||||
Citat:
Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
När man reser med Apollo från Göteborg, så får man ställa in väskorna på hotell Manousos.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ann-Kristin |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|