|
|||
|
|||
Lite tips om kato stalos-kalamaki
Hej!
Jag och min syster funderar på att resa till Grekland den 15/9, och kollar lite olika alternativ, nu har jag sett hotell i kato stalos som verkar bra ,"rose". Men skulle gärna vilja ha lite tips och råd om "orten", stranden, finns det några tavernor osv? Ja helt enkelt vad som är bra/dåligt med stället! :-) Svårt att veta när man inte varit där,vill ju inte bli besviken. Tack på förhand / Joozy |
|
||||
|
||||
Sv: Lite tips om kato stalos-kalamaki
Beror ju på vad ni är ute efter... Kato Stalos har fin strand och en hel del bra tavernor att välja på men är förutom det ganska sömnig ort. Har bekanta som bott på Rose och var nöjda. Lätt att ta bussen in till Chania som enligt mig är ett måste ibland om man bor i Kato Stalos Du har också promenadavstånd till Agia Marina. Tycker ni om att promenera så går ni även lätt till Platanias 3-4 km bort eller kan ni ta buss. I platanias hittar ni ett stort utbud av barer, nattklubbar, tavernor och affärer... Så är ni ute efter lite mer liv och rörelse så är det här ni ska bo
// Malin |
|
||||
|
||||
Det finns Markos taverna som man går upp efter minigolfbanan man går förbi en läkarstation och en olivpress kanon mat bara att gå ut i köket och dofta, Kosmas taverna som ligger efter vägen.
Man får inte glömma Galatiano Perasma i Galatas torsdagar blir bra . Det finns ett bra girohak som drivs av 2 systrar. Maten i saluhallen hos Agapinis är även den ljuvligt god Det är en bra bit att gå till Platanias skulle nog gissa på 5 km från Rose. Köp bussbiljetter på supermarket då blir biljettnissen lite gladare. Lolis |
|
||||
|
||||
Citat:
// Malin |
|
||||
|
||||
Enligt GPS är det 4,1 km Grekiska km är något längre än svenska .
Lolis |
|
||||
|
||||
Sen beror det ju på om man mäter från början, mitten eller slutet av Platanias Men ingen är gladare än jag om jag orkar hålla en hastighet av 8,2 km/h när jag går
// Malin |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|