|
|||
|
|||
Hvilke øyer har du vært på?
Dette har det sikkert blitt spurt om før, men jeg prøver: Hvilke øyer har dere vært på, og hva er favorittøya???
For min del har jeg vært på Rhodos Samos Patmos Lipsi Arki Kreta Santorini Naxos Paros Anti-Paros Ios Syros Mykonos Paxos Anti-Paxos +en øy ved siden av Arki som jeg ikke husker navnet på (noen som vet? Lita øy) Favorittøyer: Patmos og Paros |
|
|||
|
|||
Sv: Hvilke øyer har du vært på?
Hei!
Ser til min forskrekkelse at jeg har vært en del i Hellas ja: Rhodos Paros Poros Antiporos Naxos Kreta Santorini Skiathos Skopelos Alonissos Egina Hydra Samos Patmos Chios Athitos(ups ,fastland men veldig flott) Oj, vanskelig å si hva jeg likte best, men holder en knapp på Athitos, Poros, Patmos og Paros |
|
||||
|
||||
Citat:
Marianne |
|
|||
|
|||
Jag har inte varit på så många ställen:Kreta (Heraklion och Chania), Korfu, Lefkas och Parga.
Men det blir bara bättre och bättre för varje gång, dvs. jag klassar dem nog i bakvänd ordning: Parga, Lefkas, Korfu, Chania, Heraklion. Men det är hårfint i toppen mellan Parga och Lefkas! |
|
|||
|
|||
Jag har varit på och stannat en vecka som minst, oftast 2 på följande öar:
Samos Patmos Kalymnos, Kos (4 dagar) Rhodos Tilos Symi Lefkas Kefalonia Paros ( +Antiparos) Agistri Kreta(4 ggr) Skopelos Fastlandet: Aten (3ggr varav 2 veckobesök) Sithoniahalvön, Saloniki m omnejd Parga 2 ggr + Zagoriadistriktet Peloponnessos några dagar Så tillkommer dagsbesök på ett antal öar rund de öar vi haft som bas Cypern som ju ändå känns grekisk har jag besökt 3 ggr. Favoriter?? Bland öarna: Patmos (ABSOLUT favorit), Skopelos, Kefalonia... Totalfavorit är dock det grekiska fastlandet!! Lissi - som "rest" mentalt medan detta skrevs |
|
||||
|
||||
Har reist til Hellas siden 1994, men ikke vært på så mange øyer:
Kos Naxos (landet da på Santorini, men teller vel egentlig ikke) Poros Skiathos Favorittøy: Kos |
|
|||
|
|||
Marathi heter nok den lille øya ved siden Arki. Den er også ganske nydelig
Senast redigerad av inkfish den 2006-02-09 klockan 11:51. Anledning: för långt citat |
|
|||
|
|||
Jag har varit på
Rhodos Kos Symi Tilos Patmos Lipsi Nissyros Samos Naxos Lefkas Kreta Lesvos/Mytilini Karpathos samt Parga på fastlandet En klar övervikt på den dodekanska ögruppen alltså och det är också där favoriterna hittills finns: Patmos och Karpathos /Ylva |
|
|||
|
|||
Øylivet har jeg nydt til fulle på
Lesvos (favoritten) Chios Samos Naxos Paros Siros Santorini Patmos Tilos Nisiros Simi Kos Rhodos Kreta Paxos Antipaxos Korfu Egina Idra Spetses Poros I tillegg... mesteparten av fastlandet. Det er ingen bombe at jeg liker meg best der |
|
|||
|
|||
Kreta
Egina Agistri Idra Poros (2 gånger) Zakynthos (4-5 gånger/år blir det numera) Cypern Har inte funnit någon favorit ö,alla har sin charm och pga klimatet håller jag mig på fastlandet där det inte är lika fuktigt. Senast redigerad av Agda den 2006-02-09 klockan 13:37. Anledning: Tillägg |
|
|||
|
|||
Har vært på:
Samos Lesvos Paros Antiparos Patmos Arki Marathi Lipsi Agathonisi Leros Kos Kalymnos Det ble sannelig noen det |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Öar:
Rhodos Kastellorizo Symi Kos Kalymnos Tilos Nissyros Kreta Thassos Evia Anti-Paros Fastlandet: Aten Parga och så Cypern! Mina resor har ju som synes också gått mest till Dodekaneserna, favoriterna bland dessa är Rhodos och Thassos. |
|
||||
|
||||
Kos 2 gånger
Kreta 2 gånger (Cypern 2 gånger) Rhodos Poros Skopelos Milos Sifnos Aten Dagsturer till Egina, Agistri och Kalymnos. Skopelos och Sifnos är favoriterna än så länge. I sommar blir det Naxos, Amorgos och Koufonissi. /Carina |
|
||||
|
||||
Citat:
Koufonisi Naxos Donousa Santorini Amorgos Patmos Samos Schinousa Mykonos |
|
||||
|
||||
Dessa öar har jag varit på:
Samt en ranking1-4 1:Kreta (3ggr) 2:Kefalonia (1g) 3:Rhodos (1g) 4:Paros (1g) Än så länge....... (Kreta=4:e gången i sommar och Samos 1:a) |
|
||||
|
||||
Här kommer mina öar:
Kos Kreta Kalymnos (8 gånger) Samos (2gånger) Lefkas Korfu Agistri Paros Leros Karpathos Thassos Och Cypern Riitta |
|
||||
|
||||
mina besökta öar är
kreta 20 + (tappat räkningen) rhodos egina 2ggr spetses hydra poros santorini cypern myssa...... |
|
|||
|
|||
Jag har besökt:
Korfu (2 ggr) Rhodos Zakynthos Kreta, Chania Min favorit är än så länge Chania Maria |
|
||||
|
||||
Jaha! Om nu inte dagsturer räknas, så blir inte listan så lång :
Korfu Kreta (3ggr, lär bli fler ggr eftersom den ön har ALLT. Dessutom är Kreta den ENDA grekiska ön vi kan flyga direkt till från Luleå. Ni sörlänningar i storstäderna har det bra, detta sagt utan bitterhet dock ) Egina Poros Lefkas i kombination med Parga på fastlandet Samos Kalymnos Rhodos Karpathos Favoriten? Kreta kommer nog att alltid ha en särskild plats i mitt hjärta. Av de mindre öarna jag har besökt är Samos, Kalymnos, Rhodos (som jag var så skeptisk till) och Karpathos sådana öar som jag gärna återvänder till. Sedan hoppas jag att "den ultimata grekiska ön" har jag kvar att upptäcka. Har ju inte ens luffat på riktigt än Ivi |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|