Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-10, 16:54
knowmeee knowmeee är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2012
Standard Tips för semester på Kefalonia

Hej,

ska åka med familjen till kefalonia om en vecka har vi planerat, vi har en son på 1 år med oss.

har tänkt att boka ett hotell som ligger i Svoronata(Leivatho Hotel ). har läst att det är ganska tyst och lite för lungt där. min fråga är hur lungt är det?
vi dricker inte och kommer inte att festa. vill mest slappa och åka runt å se på saker.

ett annat alternativ vi har tänkt är att boka olika hotell samtidigt som vi åker runt å reser i de olika delarna av ön. alltså tex först svoronata sedan åker man uppåt å ser på saker och stannar på ett annat hotell, åker vidare uppåt, stannar på ett annat hotell, sedan tillbaka.

eller räcker det med att tex att bo på Svoronata och resa runt därifrån?

Har ni andra hotell/orter man kan bo på så tar vi gärna emot tips.

Tacksam för svar.

mvh
Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 07:48
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Tips för semester på Kefalonia

Hej!

Jag har rest till Kefalonia många ggr.
Svoronata är verkligen en i sanning trist plats. Jag skulle själv ej kunna tänka mig att bo där på semestern.
Som alternativ hade ni ett flexibelt boende i flera byar runt ön. Det är definitivt bättre än att stanna kvar i Svoronata enligt mitt förmenade. Då kan ju tex. Lassi, Assos, Fiskardo, Agia Efemia o Skala vara lämpliga platser runt ön för övernattningar. Från dessa platser kan man sedan resa runt i resp. område.
I annat fall så kan jag rekommendera Lassi, om ni vill ha en och samma bas för utflykter runt ön. Där har ni flera riktigt fina stränder inne byn. Argostoli ligger på bekvämt gångavstånd etc. Utbudet ökar alltså. Ett hotell som ligger bra till, nära de fina stränderna i byn är ex.vis Silo.

Trevlig resa!
//Conny
Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 20:00
jenslar jenslar är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011
Standard Sv: Tips för semester på Kefalonia

Lite sent för knowmeee som jag antar redan har varit på Kefalonia vid det här laget, men jag kan bara hålla med C@nny om att det finns trevligare orter på Kefalonia. Jag håller också med om att Silo är ett perfekt litet mysigt och fräscht lägenhetshotell om man vill bo i Lassi. Trevlig personal och nära till den fina stranden.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:19.