|
||||
|
||||
Ouzo Matarelli
Under resan i höst drack jag en för mig ny ouzo som hette Matarelli. Som så många andra ouzo tillverkas den på Lesbos. Flaskan var grymt snygg och den var god, men inte så god att jag kommer dricka den igen, den smakade lite tamt. Det konstiga var att den behöll färgen, trots att jag hade is i. Är det någon som smakat den, och var tyckte ni i så fall?
|
|
||||
|
||||
Sv: Ouzo Matarelli
Den blev allltså inte vitsuddig? Jag har igen aning om orsaken, men kan berätta en liten anekdot om ouzo som inte blev opak...vi hade en granne i Sverige som var lite väl förtjust i starka drycker, för övrigt var han en utmärkt och trevlig granne. Min man skulle bjuda honom på en sup över staketet, och hämtade ouzo. Eftersom han själv inte drack denna märkliga dryck, hade han inte prövat innehållet i flaskan. Han slog i ett glas åt vår granne, och sen vatten som man ska. Drycken förblev genomskinlig. Grannen svepte glaset och såg lite snopen ut, han tyckte nog det var en ovanligt svag sup. Min man provade också- och det var rent kranvatten i flaskan....
Orsak? Vår tioårige son hade som redig scout hällt ur ouzon och fyllt på vatten... Det här har han fått höra till leda under åren. |
|
||||
|
||||
Sv: Ouzo Matarelli
Lite bara. Jag skakade glaset länge, men den blev bara lite ljus. Konstigt.
Citat:
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|