Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-21, 19:13
jonnnas avatar
jonnna jonnna är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009
Standard Kos, marmari

Hej! Jag sitter och planerar sommarens Grekland resa med sambo och 1 åring. Har spanat in blue village hotellet i Marmari. Är Marmari lika tråkigt som det verkar på fritidsresors hemsida? Hur tar man sig lättast till Kos stad? Tack på förhand!
Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 09:14
Bachalos Bachalos är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2007
Standard Sv: Kos, marmari

Japp, ungefär så trist är det. Varför inte bo i stan istället? Finns inget på hela ön som slår det!!
Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 09:21
jonnnas avatar

Tro mig, jag skulle gärna bo i stan men min sambo vill åka till ett barnvänligt all inclusive så jag får ge mig denna gången! Är det smidigast med buss eller taxi in till stan? Finns det biluthytning i Marmari?
Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 11:47
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Kos har et godt busstilbud. Synes selv det er like greit å ta buss som taxi, såsant det passer med tidspunkt. Men bussene går såvidt jeg husker ikke sent om kvelden. Buss er veldig rimelig, taxiprisene finnes sikkert på nettet.

Her er en tidtabell for buss, men om den er oppdatert for sommeren 2013 er ikke godt å si http://www.kosisland.gr/en/kos-islan...schedules.html

Marmari har en vakker strand, med flott badevann. Ikke langt å gå fra Tingaki om man ønsker en forandring, tavernaen ved bussholdeplassen der pleide å ha velsmakende mat. Det finnes forøvrig et fuglereservat like ved, tror det ligger mellom Marmari og Tingaki.

Svara med citat
Gammal 2013-01-22, 12:16
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Vi bodde ett gäng på Ramira beach( Apollo) 15 min promenad fr Kos stad.för 6 år sedan .Och alla trivdes bra flera rest .bra utbud på maträtter ,flera pooler .standen klappersten.och rummen fräscha ,ett hotell jag gärna rek .Men på 6 år kan mycket hända.
Svara med citat
Gammal 2013-01-24, 08:52
jonnnas avatar

Tack för svaren! Lutar mot att det blir Marmari och att man kan ta bussen in till Kos stad några kvällar!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:50.