|
||||
|
||||
Kos, marmari
Hej! Jag sitter och planerar sommarens Grekland resa med sambo och 1 åring. Har spanat in blue village hotellet i Marmari. Är Marmari lika tråkigt som det verkar på fritidsresors hemsida? Hur tar man sig lättast till Kos stad? Tack på förhand!
|
|
|||
|
|||
Sv: Kos, marmari
Japp, ungefär så trist är det. Varför inte bo i stan istället? Finns inget på hela ön som slår det!!
|
|
||||
|
||||
Tro mig, jag skulle gärna bo i stan men min sambo vill åka till ett barnvänligt all inclusive så jag får ge mig denna gången! Är det smidigast med buss eller taxi in till stan? Finns det biluthytning i Marmari?
|
|
|||
|
|||
Kos har et godt busstilbud. Synes selv det er like greit å ta buss som taxi, såsant det passer med tidspunkt. Men bussene går såvidt jeg husker ikke sent om kvelden. Buss er veldig rimelig, taxiprisene finnes sikkert på nettet.
Her er en tidtabell for buss, men om den er oppdatert for sommeren 2013 er ikke godt å si http://www.kosisland.gr/en/kos-islan...schedules.html Marmari har en vakker strand, med flott badevann. Ikke langt å gå fra Tingaki om man ønsker en forandring, tavernaen ved bussholdeplassen der pleide å ha velsmakende mat. Det finnes forøvrig et fuglereservat like ved, tror det ligger mellom Marmari og Tingaki. |
|
|||
|
|||
Vi bodde ett gäng på Ramira beach( Apollo) 15 min promenad fr Kos stad.för 6 år sedan .Och alla trivdes bra flera rest .bra utbud på maträtter ,flera pooler .standen klappersten.och rummen fräscha ,ett hotell jag gärna rek .Men på 6 år kan mycket hända.
|
|
||||
|
||||
Tack för svaren! Lutar mot att det blir Marmari och att man kan ta bussen in till Kos stad några kvällar!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|